60 små pausefisker

Jeg får ikke helt somlet meg til å skrive ferdig de «ordentlige» blogginnleggene jeg har kladdet for tida, så da blir det et slikt listeinnlegg som jeg har sett nylig hos Villkatta og Ida Jackson. Bare litt (u)interessant trivia om yours truly. ;)

  1. kor gamal er du om fem år? 35
  2. kven var du minst to timar rundt i dag? Vesla selvfølgelig og ettersom mannen min har fri denne uka har hans også vært i nærheten mesteparten av tida
  3. kor lang er du? Det står 167 i passet mitt
  4. kva var den forrige filmen du såg? Jeg hadde et gledelig gjensyn med Groundhog Day
  5. kven ringte du sist? Mannen min for å si at middagen var underveis
  6. kven ringte deg sist? Mamma
  7. kva stod på den forrige sms’en du fekk? Mamma opplyste meg om at Ffk spilte 1-1 i treningskamp mot Odd Grenland(vi er en fotballfamilie)
  8. føretrekk du å ringa eller senda sms? Jeg liker sms, men ringing er ofte mer effektivt
  9. er dine foreldre gifte eller skilte? Skilt
  10. når såg du mamman din sist? Sist søndag
  11. kva farge har du på augene? Grågrønne
  12. når våkna du i dag? Våknet av av vesla skulle mat ca halv seks og av samme grunn ca kvart på ni
  13. kva er din favorittjulesang? Delt førsteplass for «Last christmas» og «Fairytale of New York». «Deilig er jorden» er også nydelig selv om jeg ikke er kristen
  14. kva er din favorittplass? Hytta vår ved Oslofjorden
  15. kva plass likar du minst? Steder der man er avhengig av bil for å komme seg rundt
  16. kvar trur du at du er om ti år? Jeg håper at jeg fortsatt bor i Oslo, helst i en litt større leilighet med god plass til mann, barn og katt. Jeg er fortsatt bibliotekar, men har fått gitt ut bok.
  17. kva skremte deg mest om natta som liten? Den onde feen i Tornerose
  18. kva fekk deg til å le hardt seinast? Mannen min. Han sier mye rart og er veldig morsom
  19. kor stor er senga di? 160 cm
  20. har du stasjonær eller bærbar datamaskin? Bærbar
  21. søv du med eller utan klede? Uten, bortsett fra når det er veldig kaldt eller når jeg er syk
  22. kor mange puter søv du med i senga? En
  23. kor mange land har du budd i? Alltid bodd i Norge
  24. kvar har du budd? Oslo, Fredrikstad, Trondheim og så Oslo igjen
  25. likar du sko, sokkar eller berrføtt? Barføtt er best
  26. er du sosial? Ja, veldig, men jeg er også helt avhengig av alenetid
  27. kva er din favorittis? Har ingen spesiell favorittis, men ekte pistasj er godt
  28. kva er din favorittdessert? Creme brule, nomnom
  29. likar du kinamat? Jeg elsket det da jeg var liten, men etter at jeg sluttet å spise kjøtt har det kinesiske kjøkken hatt lite å tilby
  30. likar du kaffe? Ja, men den må være fersk og god, det holder ikke at den er svart og har koffein
  31. kva drikk du til frukost? Appelsinjuice og te
  32. søv du på nokon spesiell måte? Sover best på magen
  33. kan du spela poker? Jeg lærte det en gang i tiden, men glemte det igjen
  34. likar du å kosa? Kosing er det beste som finnes
  35. er du eit avhengighetsmenneske? Nei, jeg tror ikke det
  36. kjenner du nokon med samme bursdag som deg? Ja, en venninne av en venninne
  37. vil du ha born? Har ett og vil gjerne ha fler
  38. kan du nokon andre språk enn norsk? Engelsk, og jeg forstår bittllitt tysk og fransk
  39. har du nokon gong vore i ein ambulanse? Niks
  40. føretrekk du havet eller eit basseng? Elsker havet, basseng er en dårlig erstatning
  41. kva brukar du helst pengar på? Mat, bøker, klær, reise
  42. eig du dyre smykker? Noen få som jeg har arvet
  43. kva er ditt favorittprogram på tv? Oi, vanskelig spørsmål for en som er hekta på ørten serier. Glee, Game of thrones, Mad men, How I met your mother, Castle og Bones.
  44. kan du rulla med tunga? Nei.
  45. kven er den morsommaste personen du kjenner? Mannen min. Ingen får meg til å le like mye som han
  46. søv du med kosedyr? kremt, ja, jeg gjør faktisk det. Jeg har en tiger i senga som jeg fikk for noen år siden og som ser ut som den vesle tigaren til Janosch, og så har jeg en bamse på nattbordet som jeg har hatt siden jeg ble født
  47. kva har du som ringelyd? «Lets go to bed» av The Cure
  48. har du klesplagg frå du var liten? Nei, men da datteren min ble født fant pappa fram den gamle drikkekoppen min fra jeg var liten og ga den til meg
  49. kva har du nærast deg no som er raudt? En sofapute
  50. flørtar du mykje? Mannen og jeg tulleflørter hemningsløst hele tida
  51. kan du bytta olje på bilen? haha. Har ikke bil og vil aldri ha bil, så nei, jeg har null peiling
  52. har du fått ei fartsbot nokon gong? Nei, det er skummelt å kjøre fort
  53. kva var den forrige boka du leste? «Du er her igjen og alt er forandra» av Gaute M. Sortland
  54. leser du avisa? Ja. Abonnerer på Klassekampen og leser Morgenbladet, Aftenposten og Dagsavisen sporadisk
  55. abonnerer du på noko magasin? Nei, men jeg tenker stadig at jeg skal begynne å abonnere på Samtiden
  56. dansar du i bilen? Jeg tar bussen og der er det sjeldent plass til å danse
  57. kva for radiostasjon høyrte du på seinast? P2, alltid P2, elsker P2
  58. kva var det siste du skreiv ned på eit papir? Handlelista
  59. når var du i kyrkja sist? Var i barnedåp i fjor høst
  60. er du lykkelig? Ja

About Rullerusk

Rullerusk er bibliotekar, litteraturviter, tegneserienerd og skravlebøtte. Vis alle innlegg av Rullerusk

2 responses to “60 små pausefisker

Legg igjen en kommentar

