New York, New York

Endelig har min største reisedrøm gått i oppfyllelse: jeg skal til New York! En hel uke i september skal jeg vandre rundt i den legendariske og magiske byen. Jeg begynner å glise og kan nesten ikke stå stille når jeg tenker på det. At jeg skal gå rundt i byen der så mange av mine helter har gått før meg. Se alle stedene jeg har lest om, sett på tv og på film utallige ganger.

New York er en by jeg forbinder mye med film. Flere av mine yndlingsfilmer foregår der og har alle bidratt til min idé om at New York er byen over alle byer. Og først og fremst er det nok den største New York-romantikeren av dem alle, Woody Allen, som har fått meg til å bli så betatt, særlig gjennom Annie Hall, Hannah and her sisters og ikke minst Manhattan.

For noen år siden tilbragte en venninne noen måneder i New York og da hun kom hjem hadde hun kjøpt filmmusikken fra Manhattan til meg på vinyl. I sommer skal jeg spille den plata og lese reisebøker. Drømme og planlegge. Jeg gleder meg noe så helt sinnsykt. Frank Sinatra synger i hodet mitt. New York, New York.

About Rullerusk

Rullerusk er bibliotekar, litteraturviter, tegneserienerd og skravlebøtte. Vis alle innlegg av Rullerusk

Legg igjen en kommentar

