jeg øver meg på dikt

Et av mine nyttårsforsetter er å øve meg på å skrive poesi, en sjanger jeg stort sett ikke har turt å prøve meg på.

Dette er årets første forsøk.

kråketær

jeg elsker mest rynkene rundt øynene dine
måten de gjør deg oppnåelig på
måten de kroker seg på
som den slitte busten på oppvaskbørsten
som kråketærne mine på handlelista
jeg elsker mest det myke punktet bak øret ditt
helt glatt mot leppene mine
som nysnøen utenfor
snart kommer kråkene og setter sine spor
skriver sine krakete budskap
før de visker det ut med sorte vinger

About Rullerusk

Rullerusk er bibliotekar, litteraturviter, tegneserienerd og skravlebøtte. Vis alle innlegg av Rullerusk

2 responses to “jeg øver meg på dikt

  • venstregærning

    Synes du bør skrive mer dikt. :) Dette får meg til å tenke på Fucking Åmål, regn som trommer mot taket, lukten av nyslått gress og i det hele tatt alt som er fint, samtidig som det er litt sårt. Årets første forsøk falt godt i smak hos meg, med andre ord.

  • Rullerusk

    Tusen takk! Veldig glad for å høre at du likte det. Og gøy å høre assosiasjonene dine. Det dukker nok opp flere dikt her etterhvert. :)

Legg igjen en kommentar

