Nytt år, ta fart

Wow folkens, 2011. Året er fem dager gammelt og jeg er supergira. Etter en artig, men hektisk høst trengte jeg veldig de to ukene med avslapning som juleferien bød på. Riktignok innledet jeg ferien med den omgangssyken som har herjet rundt i det siste, men det gikk heldigvis raskt over og på julaften var jeg tilbake i god form. Deretter fulgte herlige dager med familie og venner, tid til å lese bøker, gå turer, spise god mat og drikke deilig juleøl. Og ikke minst masse tid sammen med kjæresten og gjøre ting som å dra på aketur, drikke kaffe på løkka og drikke champagne hjemme i stua mens vi hører på svensk punk som Ebba Grön og Dia Psalma og kose masse.

Den siste feriedagen var litt vedmodig, men nå som hverdagen er i gang igjen kjenner jeg at det går veldig greit å komme seg ut av feriemodus. Etter å ha tatt mer eller mindre pause fra skriving i desember er jeg nå i full gang med å redigere på NaNoWriMo-manuset mitt. Jeg har jobbet meg gjennom de første ti sidene og til min store glede så synes jeg faktisk at det er ganske så bra! I går var jeg på årets første spinningtime og det var utrolig deilig. Det lover godt for at jeg skal fortsatt holde løfte mitt om å trene tre ganger i uka.

Redaksjonsarbeidet i Litteratur på Blå har også startet opp igjen. Vi jobber på spreng for å få på plass vårens program og jeg tror det blir kjempebra!

Og ikke minst venter jeg nå spent på å få vite når jeg kan begynne i min nye jobb. Rett før jeg gikk ut i ferie ble jeg tilbudt jobb som bibliotekar på kanskje det kosligste biblioteket på hele Blinderen hvor jeg skal få lov til å jobbe med blant annet bøker innen litteraturvitenskap. Hurra!

Oppsummering av julas høydepunkter:

Gaver: Billetter til Iron and Wine-konsert fra kjæresten slik at vi kan gå sammen, penger til nye ski fra faren min og sesongkort til FFK 2011 fra mor, far og stefar.

Bok: Hunger Games av Suzanne Collins

Film: Cornelis

Serie: Bleak House

Konsert: Navigators på Båthusteateret i Fredrikstad

Romantisk øyeblikk: Nyttårsaften med bare meg og min kjære

About Rullerusk

Rullerusk er bibliotekar, litteraturviter, tegneserienerd og skravlebøtte. Vis alle innlegg av Rullerusk

4 responses to “Nytt år, ta fart

  • bai

    Gratulerer med ny jobb og vellykka manus! Det høyrest ut som du har ein god start på det nye året. Og ja, Sophus er det finaste biblioteket.

  • Rullerusk

    Mange takk! Dette året har en veldig lovende start ja. :)

  • Kaja Marie

    Dette høres strålende ut! Glad for deg og alt som er bra.

    Jeg er nå i gang med min fjerde revisjon av NaNo-manuset mitt fra 2009 og det kommer til å bli helt annerledes enn det jeg skrev da. Men det er fint det også, for det er noe der som skal ut, og det er godt å få lov til å jobbe med det.

  • Rullerusk

    Hei Kaja! Jeg beundrer deg veldig for å at du kan jobbe og grave så mye i det samme stoffet, kaste og skrive om. Men det betyr jo at det er noe der som du virkelig brenner for og det lover veldig godt. Spent på å høre hva det blir til!

Legg igjen en kommentar

