Reverb10 #11

Oppgave #11

«Hva er 11 ting livet ditt ikke trenger i 2011? Hvordan har du tenkt til å kvitte deg med dem og hvordan vil dette endre livet ditt?»

Denne oppgaven gjorde meg glad, fordi når jeg tenkte over hvilke ting jeg gjør i hverdagen, så kunne jeg ikke komme på så mange uvaner jeg bør kvitte meg med. Det er kanskje fordi jeg i høst har jobbet mye med å skape nye gode vaner. Jeg har begynt å trene to-tre ganger i uka, jeg har blitt enda mer nøye med kostholdet mitt, jeg har sluttet med festrøyking og drikker mindre alkohol (dette er sånt som fort skjer når man nærmer seg tredve og i tillegg blir sammen med en fyr som er veldig opptatt av trening og sunn livsstil). Jeg har også blitt flinkere til å skrive jevnt og ofte. De dårlige vanene som består er overforbruk av tv-serier og meningsløs surring på nettet.

Så når jeg tenker over 11 ting jeg bør kvitte meg, så er det først og fremst rent konkrete fysisk ting jeg tenker på. Alt mulig rot og dilldall som har hopet seg opp i skuffer, skap og boder gjennom årene. Sko jeg aldri klarte å gå inn, klær som jeg ikke har brukt på lenge og antakelig aldri kommer til å bruke igjen, stygge kopper som jeg ikke aner hvorfor jeg har en gang, gamle mobilladere, bruksanvisninger til ting jeg ikke lenger har, nesten tomme parfymeflasker osv., osv.

Mitt forsett for 2011 er derfor: Gå gjennom skap og skuffer, og særlig den forhatte loftsboden som er et inferno av rot, særlig alle de kassene som består av rot jeg ikke orket å gå gjennom sist jeg flyttet, men i stedet bare slengte i esker og satte opp på mitt nye loft. Det er nå fire år siden. I 2011 skal det ryddes og kastes. La det skje.

(Mamma, du er veldig velkommen til å være med på dette, jeg spanderer pizza ;) )

About Rullerusk

Rullerusk er bibliotekar, litteraturviter, tegneserienerd og skravlebøtte. Vis alle innlegg av Rullerusk

2 responses to “Reverb10 #11

  • Mummimamma

    Juhu! Rydde! Elsker og rydde og kaste, sortere, gi bort!Også alle de tinga som tilhører deg her i huset da…….. Heldigvis ikke så veldig mye. Bare en liten pose tror jeg nå.

    Klem Mummimamma

  • Rullerusk

    Det kan da ikke være noe igjen som tilhører meg der nå? I så fall hiv det. Og så kan du komme og hjelpe meg med å kvitte meg med det jeg har her :)

Legg igjen en kommentar

