Reverb10 #2

Dagens utfordring:

«Skriving. Hva gjør du hver dag som ikke bidrar til skrivingen din, og kan du kutte ut dette?»

Det er et veldig enkelt og greit svar på den første delen av det spørsmålet: tv-serier. Jeg er drama-junkie og må ha tv-seriene mine. I tillegg til nye episoder av Vampire diaries, Castle, Bones, Life unexpected, How I met your mother og Pretty little liars, driver jeg å ser gjennom eldre tv-serier fra starten. Jeg har nylig blitt hekta på One Tree Hill og holder nå på med sesong to.

Jeg vet ikke om det er rart eller ikke, men jo mer jeg har begynt å skrive, jo mer ser jeg på tv-serier. Så det er egentlig ikke så mye skrivetida det går utover, som lesetida. Det er akkurat som jeg bruker så mye energi på å skrive, at det å lese virker litt slitsomt. Jeg leser selvsagt fortsatt, men ikke i samme tempo som jeg gjorde før. Når jeg vil ha pause fra skrivinga (eller fra andre jobber og plikter), så frister det så mye mer å sette seg ned for 40 minutter med tv-drama enn å konsentrere seg om en bok.

Så til den andre delen av spørsmålet, kan jeg kutte det ut? Jeg burde ihvertfall kutte ned. Samtidig er jeg skeptisk til for mye kadaverdisiplin i hverdagen. Jeg jobber fulltid, arrangerer Litteratur på Blå, trener tre ganger i uka og  skriver nesten hver dag, samtidig som jeg vedlikeholder forholdet til kjæreste og venner. Da må det være lov med litt kvalitetstid med tv-drama. Men jeg skal prøve å ikke se mer enn maks to episoder av noe på rad. Det er et mål for det nye året.

Okay, nå må jeg bare se ferdig en episode av One Tree Hill før jeg legger meg.

About Rullerusk

Rullerusk er bibliotekar, litteraturviter, tegneserienerd og skravlebøtte. Vis alle innlegg av Rullerusk

2 responses to “Reverb10 #2

  • ziarah

    Det snør på bloggen din! (men det vet du sikkert fra før)

    Jeg var skikkelig seriejunkie før. Fulgte med på minst fem serier og så gamle serier om igjen, og som du skriver om her, gikk det for min del også utover lesinga. Jeg leste nesten bare pensum. Men så skreiv jeg ikke regelmessig heller da. I dag følger jeg med på én tv-serie (Dr.Who) og den har pause akkurat nå. Av og til kjenner jeg på abstinensene og tenker at det hadde vært deilig å bare bli sittende med episode etter episode og ta pause fra alt :) Man må jo slappe av innimellom også, og serietitting ble for min del skikkelig avkobling.

  • Rullerusk

    Jeg kommer stadig mer i julestemning og da passa det liksom med litt snø her inne :)
    Serier er fin avkobling ja. Man må bare passe på at man ikke kobler _helt_ ut. :) Nå tar jo seriene snart juleferie, så det er jo en fin måte å få litt naturlig avvenning på.

Legg igjen en kommentar

