Reverb10 #1

Dette var dagens utfordring:

«Oppsummer året 2010 i et ord. Forklar hvorfor du velger det ordet. Et år fra i dag, hva vil du at ordet for 2011 skal være?»

Føniks

Etter mye tenking og vurdering av ord som «utvikling» og «framgang», så landet jeg på «føniks», selv om det muligens klinger en smule pompøst. Fønikseffekten, at noe nytt vokser ut av asken fra det gamle som brant ned er noe jeg har tenkt mye på de siste månedene.

Dette året startet ikke så veldig bra for meg. Forholdet jeg var i tok slutt midt i januar. Det var veldig tungt og vanskelig, og det gjorde meg så deprimert at jeg ikke klarte å gjøre noenting. Ikke skrive, ikke ta vare på venner og familie, alt var et ork og et slit. Men så skjedde det ting. Jeg innså at livet mitt egentlig var bedre uten han jeg hadde vært sammen med. Jeg ble forelsket på nytt (slik man alltid gjør, før eller siden). Jeg begynte å finne på ting med venner igjen, jeg begynte å skrive stadig mer, få stadig flere gode ideer, jeg begynte å få folk til å lese og høre på tekstene mine. Jeg tror noe av grunnen til at denne høsten har gått så fort er at jeg rett og slett har hatt det utrolig bra og har hatt mye gående for meg. Nå avslutter jeg året som vinner av nanowrimo med et flunkende nytt manus, mange nye spennende venner, en kjæreste som gjør meg glad og mange åpne muligheter som skal utforskes videre i det nye året. Jeg håper at ordet for 2011 blir «gjennombrudd». :)

About Rullerusk

Rullerusk er bibliotekar, litteraturviter, tegneserienerd og skravlebøtte. Vis alle innlegg av Rullerusk

2 responses to “Reverb10 #1

  • Kaja Marie

    Ja! Gjennombrudd! Det vil vi ha. Innvendig og ut av skal, synlige for verden og for oss selv.

    En lærer jeg hadde en gang fikk oss til å tegne en graf over livet vårt. Når hadde vi hatt det bra, når var det dårlig. Deretter ba han oss om å tegne en ny graf, oppå den gamle, hvor vi plottet inn når vi hadde utviklet oss og lært mest som mennesker. Uten unntak samtidig med og like etter de periodene vi hadde hatt det som verst. Det er litt rart. Men det er litt fint også. Det gjør det litt lettere å minne seg om å løfte hodet og fortsette å gå.

  • Rullerusk

    Ja, det er i de tøffe periodene man lærer mest om seg selv. Uheldigvis er jeg litt treig og må av og til gjøre de samme feilene flere ganger. ;) Men i år føler jeg at jeg virkelige har kommet meg videre, på opptil flere områder. Og da er det ekstra fint, når man tenker på hvor håpløst ting virket for bare noen måneder siden.

Legg igjen en kommentar

