Høstdikt på fem minutter

I går satt jeg og skrev som en gal på nanowrimo-manuset mitt. Men jeg rakk å ta en liten pause for å skrive et dikt inspirert av utsikten fra stuevinduet mitt. Og inspirert av nanowrimo-konseptet skrev jeg diktet på ca. fem minutter og knapt uten redigering. Jeg skriver egentlig aldri dikt, så dette var et morsomt eksperiment. Særlig siden jeg ble ganske fornøyd med resultatet. Mulig jeg vil jobbe litt mer med det senere.

Gullregn

To rette stammer svever i lufta utenfor vinduet mitt,

beskytter meg mot de som er på den andre siden

Den ene er sotete, greinene svarte og allerede vinternakne i høstlyset

Den andre er snøhvit med fortsatt påkledde armer

Vinden kler varsomt av dem

lager gullregn fra klar himmel

som lander på bakken utenfor døra mi

og males langsomt til gullstøv av føttene til de som går forbi

About Rullerusk

Rullerusk er bibliotekar, litteraturviter, tegneserienerd og skravlebøtte. Vis alle innlegg av Rullerusk

3 responses to “Høstdikt på fem minutter

Legg igjen en kommentar

