Tilbake

Wow, nå er det så lenge siden jeg har vært innom bloggen at jeg nesten hadde glemt hvordan det ser ut her. Det har vært full ferierulle de siste to ukene og mesteparten av tida har blitt tilbrakt uten en pc tilgjengelig, derav tystnaden her i gården.

Som sagt åpnet jeg ferien med Månefestivalen. Så var det deilige rolige dager på hytta ved fjorden. Så fikk jeg noen få dager hjemme i Oslo før det var tid for å pakke sekken på nytt og stikke til London. Det kommer antakelig litt utfyllende bildereportasjer her etterhvert.

Nå er jeg tilbake på jobb. Og jeg må tilstå at søndag kveld hadde jeg en vond klump i magen med alt som ventet meg.  Det føltes som å skulle ta på seg en altfor tung sekk å skulle gå løs på alt jeg driver med. Fulltidsjobb, Litteratur på Blå, ungdomskaféarbeid, romanskriving, samt prøve å ta vare på venner og kjæreste.

Når det blir slik prøver jeg å huske min Sartre. Det er jeg som bestemmer hvordan jeg skal ha det. Alle tingene jeg driver med er det jeg som har valgt. Og jeg har valgt dem fordi jeg på et eller annet tidspunkt syntes det var gøy, interessant og viktig. Og det er jeg som velger om jeg fortsette å se slik på det, som noe fint eller om jeg vil se på det som en byrde. Og så kom mandag og jeg gikk på jobb og det var greit og egentlig ganske hyggelig, og på kvelden hadde jeg planleggingsmøte for et av arrangementene mine på Blå, og det var kjempekoslig og ideene blomstret. Nervøsiteten for hvordan jeg skal få til alt er der fortsatt, men den er langt roligere og lunere nå. Jeg lurer på om jeg noen gang vil bli flinkere til å huske på at alle de tingene jeg har en tendens til å engste meg fryktelig for, stort sett går ganske fint. Det vil gå godt.

Tusen tanker svirrer i hodet mitt om alt som skal skje dette semesteret. Jeg prøver å puste rolig å ta en ting av gangen. Det kommer til å bli en spennende høst.

About Rullerusk

Rullerusk er bibliotekar, litteraturviter, tegneserienerd og skravlebøtte. Vis alle innlegg av Rullerusk

Legg igjen en kommentar

