Bare sånt jeg gjør akkurat nå 5

Nå er jeg akkurat ferdig med å danse en liten seiersdans, men ennå ikke ferdig med å glise bredt, for jeg fikk nettopp en mail om at jeg er en av tolv utvalgte som skal gå på Skrivekunstakademiets sommerkurs. 1. til 4. juli skal jeg være i Bergen og kurses i kreativ skriving av Ruth Lillegraven og Brit Bildøen. Jeg gleder meg utrolig mye.

Ellers er jeg spent fordi jeg endelig skal få gjort ferdig tatoveringen jeg holder på med på høyre bein. Nå har den vært halvferdig en stund og nå som været gjør at beina blir synlige er jeg ekstra klar få all fargen på plass. I morgen tidlig tar jeg toget til Fredrikstad for å besøke Kunst med Puls. Etter det vil jeg endelig være klar for sommersesongen med ferske blomster på foten og leggen.

Jeg skriver på ungdomsromanen min, men det går tregt, jeg har litt konsentrasjonsproblemer. Sommervær og nyforelskelse går dårlig overens med romanskriving. Men det går framover, setning for setning, men ikke like fort som jeg skulle ønske. Jeg har så lyst til å ha et førsteutkast ferdig snart. Det er egentlig ikke så langt igjen til det.

Jeg leser litt og. Nå leser jeg ungdomsromanen Heis med Houdini av Helene Flood Aakvaag. Jeg synes den har sine interessante sider, men at den er litt treg og retningsløs. Også er den veldig trist, og jeg tenker en del på hvorfor så mange ungdomsbøker er veldig triste. Det er litt trist i boka mi og, men jeg tror ikke den dominerende tonen er trist. Jeg vil at den skal være fin og litt glad i tillegg til det som handler om vanskelige ting. Jeg tenkte at jeg burde lese noe litt lystigere når jeg er ferdig med Heis med Houdini, men så var det endelig min tur til å låne Utrenskning av Sofi Oksanen på biblioteket, så eventuelle gladbøker må nok vente litt til.

Jeg hører på den nye plata til The Dead Weather (et av Jack Whites mange band-prosjekter). Den er om mulig enda tøffere enn det første albumet deres som kom i fjor. Sjekk ut den utrolig kule videoen til låta Die by the drop.

About Rullerusk

Rullerusk er bibliotekar, litteraturviter, tegneserienerd og skravlebøtte. Vis alle innlegg av Rullerusk

4 responses to “Bare sånt jeg gjør akkurat nå 5

Legg igjen en kommentar

