Bare sånt jeg gjør akkurat nå 4

Mai ble en hektisk måned med lite tid til bloggen. Mine litterære krefter forsvunnet inn i fiksjonsverden og gjort blogging vanskelig. Jeg jobber stadig mer ivrig på romanen. I tillegg har jeg blitt bedt om å delta på neste Splittet Kjerne, og måtte dermed produsere noen tekster i den anledning. Jeg har vært så heldig å få mye bra tilbakemelding på det jeg skriver, mye fin kritikk med ros for det som er godt og råd om forbedring på det som ikke er så bra. Så motivasjonen er bedre enn på lenge. Jeg liker stadig bedre å skrive og liker stadig bedre det jeg skriver.

Ellers i mai har jeg hatt bursdag, og pusekatten har hatt bursdag. Tilsammen er vi 30 år. Mai er måneden der våren slår til for alvor. Alt blir skikkelig grønt, og alt blomstrer og jeg går i singlet og drikker utepils uten å fryse det minste. Det er måneden for fornyelse. Om våren passer det ekstra bra å bli forelska. Og når har jeg plutselig kjæreste. En å holde i hånda mens vi går langs Akerselva på vei mot Grünerløkka for å spise is. En å gå på spontanturer på kino med midt på dagen. En å sitte ute i sola på Blinderen og kysse på selv om lunsjpausen egentlig er over for lengst.

Det jeg gjør lite av for tida er å lese. Jeg sliter med konsentrasjonen. Det er litt for mye som skjer på en gang. Når jeg er konsentrert nok skriver jeg. Ellers bruker jeg ledig tid på tv-serier, jeg er på god vei inn i tredje sesong av The OC nå. Jeg blar litt bøker innimellom, leser noen sider, leser litt dikt. Men bøker klarer ikke fenge meg for tida. Kanskje fordi hodet er for fullt av min egen bok. Det er dumt, for jeg savner å lese. Jeg vil lese bøkene jeg har liggende på nattbordet; en biografi om Patti Smith, Anaïs Nins dagbøker som jeg jo har begynt på. Tor Ulvens essays og Ellen Mari Thelles debutroman fra i fjor. Blant annet.

Jeg føler at det nesten er for mye som skjer for tiden, men alt som skjer er egentlig bra, så da skal en vel ikke klage. Jeg prøver å bli flinkere til å la stressknuten i brystet løsne opp og heller bare glede meg over alt som kommer. Utenfor huset midt viser syrinbusken tegn på å ville blomstre snart. Det er en fin vår.

About Rullerusk

Rullerusk er bibliotekar, litteraturviter, tegneserienerd og skravlebøtte. Vis alle innlegg av Rullerusk

2 responses to “Bare sånt jeg gjør akkurat nå 4

Legg igjen en kommentar

