To fine filmer

Denne uka har bare løpt av gårde og plutselig er det snart helg igjen. I går kveld var jeg på vernissage på GAD hvor kunsteren Joachim Cossais nå stiller ut. Det ble mer enn et glass gratis vernissagevin og litt sent, slik det ofte blir når man har det hyggelig ute sammen med venner, så i kveld skal jeg ta det rolig. Sitte hjemme, kanskje se en film og helst skrive litt og.

På søndag, dvs natt til mandag deles årets Oscarer ut. Denne glamorøse filmfesten vil for første gang bli direkte overført på NRK for de som har lyst og anledning til å sitte oppe så sent. En av filmene som er nominert er den spanske animasjonsfilm La dama y la muerte, dvs Damen og døden. En morsom og søttrist historie om Døden og en lege som kjemper om livet til en gammel dame.

En annen fin liten film jeg nylig kom over er stop motion-filmen Lost things. Helt herlig nydelig.

About Rullerusk

Rullerusk er bibliotekar, litteraturviter, tegneserienerd og skravlebøtte. Vis alle innlegg av Rullerusk

5 responses to “To fine filmer

  • akeleiedamen

    hei rullerusk! Har kommet over deg flere ganger her ute i bloggeverden. Her er det fint å være. Den videoen «Lost things» var så fin at jeg blir nødt for å legge den på min blogg også. Med takk til deg;)

  • Rullerusk

    Hei akeleiedamen. Hyggelig å ha deg innom her. Glad du likte filmen og vil dele den hos deg. :)

  • fred

    Jeg ble innmari roert av begynnelsen på la dama y la muerte.

  • Vegard S.

    La dama y la muerte var stilig. Jakten opp og ned i silhuett minnet meg om dødsdansen i Det sjunde inseglet.

  • Rullerusk

    fred: Ja, lett å få litt skjelveleppe der…

    Vegard: Minner meg på at jeg må få sett Det sjuende inseglet. (Ja, jeg vet det er helt håpløst av meg å ikke ha sett den ennå).

Legg igjen en kommentar

