Hallo igjen

Godt nyttår. Long time, no see. Jeg har altså ikke kjent meg helt inspirert til å blogge i det siste. For ikke å snakke om at jeg har vært altfor opptatt av juleferie og alt det innebærer. Først selskaper med familie og venner, deretter mye soving, filmtitting og lese fantasybøker og tegneserier på senga til kl 2 på dagen, pleie influensasyk kjæreste og så feire nyttårsaften med gode venner. Nå forsøker jeg å snu døgnet og vende meg til å være tilbake i jobb. Jeg er med å forberede en ny sesong med litteratur på Blå og jeg har tatt opp skrivingen på romanen jeg begynte på under NaNoWriMo i november.

Om noen dager er denne bloggen to år gammel, noe som vel begynner å bli en anstendig alder for en blogg. Kanskje er det derfor jeg begynner å lure på om jeg har lyst til å gjøre noe nytt med den. Jeg vet ikke helt hva ennå. Jeg vet heller ikke om jeg skal fortsette litt i samme spor eller om jeg vil gjøre en helt annen greie. Vi får se, følg med.

Nå, litt bilder fra den siste tiden:

Hjemme i jula fikk jeg hilse på de nye pusekatten til moren min. De var fryktelig søte og kosete, men nesten latterlig små i forhold til min store bamsete skogkatt.

Presley er selvsagt den vakreste pusen noensinne.

Min kjære ga meg et fint utvalg av litteratur til jul.

I mangel på juletre hengte jeg opp den fine julepynten min i vinduet. Er særlig glad i tesilhjertet og enhjørningen.

Esken som inneholdt den fine champagnen mine venner tok med på nyttårsaften. Etter at vi hadde tatt hånd om flasken ble esken kattens leke.

Ukas høydepunkt hittil: Siri Hustvedt har gitt ut ny bok og i dag ble den min! (Legg også merke til min nye lekre grønne neglelakk).

Etter et drøyt år med sparing når håret mitt ned til skuldrene, og jeg erklærer langt hår for første gang på ca ni år.

About Rullerusk

Rullerusk er bibliotekar, litteraturviter, tegneserienerd og skravlebøtte. Vis alle innlegg av Rullerusk

6 responses to “Hallo igjen

  • knirk

    Fint å høre fra deg. Godt nyttår.

  • Lille søster

    Godt nytt år! Jeg visste ikke at Siri Hustvedt har kommet med ny bok!

  • Bente

    Så langt hår! Fint! :)

  • Rullerusk

    knirk: Takk. Det er koslig å være tilbake her :)

    Lille søster: Ikke jeg heller før jeg så den i bokhandelen i går. Den er nærmest et langt essay om tanker, filosofi og vitenskap rundt psykologi, psykiatri og sykdom, skrevet etter at hun fikk et merkelig skjelveanfall da hun holdt en tale om sin døde far. Begynte på den i år kveld og liker den veldig godt. Hun skriver så fantastisk bra og interessant.

    Bente: Takk! Det er kjempegøy å ha litt lengde igjen. Og skikkelig deilig å være ferdig med den verste sparefasen hvor alt bare ser rart ut med masse ulike lengder.

  • fred

    Hurra! Ny post!

    Jeg har samme julepynthjerte som deg!
    Presley ser ut som en skikkelig skogkatt nå! Innmari fin.
    Jeg gleder meg til å se hva du synes om Min kamp.
    Så kult at bokskrivingen din fortsatt er i gang!
    Katter og bokser, naaawww.
    Og det gleder meg at du fremdeles er så flink til å svare på kommentarer.

  • Rullerusk

    Hei fred! Kommer nok til å skrive litt om Min Kamp etterhvert, når jeg kommer mer inn i det. Bokskrivingen går desverre treigt, men jeg prøver å skjerpe meg og skrive noe hver dag. Håper vi ses snart!

Legg igjen en kommentar

