Julekalender: Luke 7

En av vårens debutanter som jeg ble begeistret for var Tommy Skoglund som ga ut Våkne som en del av naturen. I følge forlaget en diktsamling, men i min mening mer en kortprosasamling. Uansett var det en fin leseropplevelse om et ungt menneskes sorg når besteforeldrene dør.

Noen ansikter er vanskeligere å se for seg som døde. I natt blåste bestemors siste lys ut. Jeg sitter lenge på balkongen ut mot hagen, ser hvordan skyer og skygger forflytter seg og deretter forsvinner. Om natten er det så stille at jeg kan høre raslingen fra bjørkene inne på soveværelset. Bestemor er borte og skal vokse opp som trær, blåse som løv forbi gamle kjente.

Jeg har skrevet om boka tidligere.

About Rullerusk

Rullerusk er bibliotekar, litteraturviter, tegneserienerd og skravlebøtte. Vis alle innlegg av Rullerusk

3 responses to “Julekalender: Luke 7

Legg igjen en kommentar

