Not so stupid cupid

Både jeg og samboeren har utvist en bemerkelsesverdig huslig oppførsel i det siste. Jeg er blitt besatt av å teste nye matoppskrifter som innebærer å lage maten fra bunnen av helt på egen hånd. Støvtørking er plutselig ikke så kjedelig lenger. Jeg brukte sist søndag på å bake brød og merker en sterk trang til å ta opp strikking igjen. Min kjære vasket plutselig vinduene og er også ivrig medhjelper i mine diverse matprosjekter.

Er det et klassisk tilfelle av redebygging vi ser her? I dag er det 5 måneder og 6 dager igjen til vi skal på tinghuset i finstasen sammen med familie og venner. Kanskje er dette slikt som skjer når man bor sammen med noen man er virkelig lykkelig med. Man blir meget opptatt av å gjøre hjemmet hyggelig og å gjøre fine koslige ting hjemme.

Den andre teorien min er at vi langsomt blir hjernevasket inn i en slags 50-talls husmorstemning begge to fordi jeg har spilt så mye Peggy Lee og Connie Francis i det siste…

Jeg setter i hvertfall veldig pris på denne pre-ekteskapelige idyllen. Etter jobb skal jeg kjøpe nye strikkemønstere og rugmel.

About Rullerusk

Rullerusk er bibliotekar, litteraturviter, tegneserienerd og skravlebøtte. Vis alle innlegg av Rullerusk

5 responses to “Not so stupid cupid

  • vaarloek

    stupid cupid var favorittsangen min da jeg var lita, typ 3. sto og dansa til den i stua og sang med av full hals. good times, good times :)

  • Rullerusk

    Aw, da var du sikkert veldig søt! :)

    Jeg spilte Connie nonstop på søndag og ble aldri lei. Og da Spotify kom fram til julalbumet hennes så kom jeg i skikkelig superkoslig julestemning. Gleder meg til å gjøre juleforberedelser med «Love actually» stående på i bakgrunnen. Kanskje jeg skal bruke mine nye husmor-tendenser til å lage litt julebakst til og med?

  • Bente

    Jeg kokte eplesyltetøy på mandagen, jeg. Kanskje jeg øver meg til jeg skal bli samboer :) Har store planer om å begynne å bake brød også.

  • Rullerusk

    Mm, eplesyltetøy… Nam! Har jeg ikke spist på evigheter! Vi blir nok gode husmødre begge to, Bente. På lørdag var jeg innom Bondens Marked på Grünerløkka, kjøpte økologisk honningsennep (namnam) og tenkte «Det hadde vært kjempegøy å prøve og koke saft en gang». Farmor pleide å lage ripssaft da jeg var liten og den var kjempegod! Nå trenger jeg bare en hage og noen ripsbusker og andre buskevekster…

    Jeg har forresten en oppskrift på supergodt brød. Si i fra hvis du vil ha den. :)

  • vaarloek

    juuuuul! jeg skal snurre Sufjans julealbum non-stop! og Kari Bremnes og Rikard Wolffs «Desemberbarn», og amerikanske sviskeklassikere med Frank Sinatra og Ella Fitzgerald ooooog drikke krydderte med kanel og ha juleverksted. planer, planer. blir kul jul i år 8)

Legg igjen en kommentar

