Første side, første utkast

Hvis noen ble veldig skuffet over mangelen på tegneserie-anbefaling i går, så beklager jeg på det sterkeste. Årsaken er at jeg ikke følte meg bra og gikk rett og la meg etter jobb i går. Hvis alt går som planlagt så vil tegneseriespalten dukke opp her en gang i løpet av dagen. I mellomtiden tenkte jeg at jeg kunne dele en av tekstene som har begynt å samle seg i min nye flotte moleskin. Her er den første teksten jeg skrev på den første siden, rå og uredigert.

«Hun sa alltid at jeg måtte passe på så jeg ikke mistet meg selv. Du vil alltid miste noe på veien, sa hun. Men du må ikke miste deg selv. Det er da det blir farlig. Så jeg er forsiktig. Jeg passer på. Hver kveld sjekker jeg lommer og sokker for hull. Hver gang jeg går ut har jeg en lapp i lomma med navnet og adressen min på. Hver morgen grer jeg håret mitt. Hårene som blir igjen i børsten ruller jeg sammen  til små baller som jeg legger i den øverste kommodeskuffen. Hver fredag klipper jeg neglene på fingre og tær. Jeg samler opp de små halvmånene fra gulvet og legger dem i tomme syltetøyglass i skapet under vasken. Før jeg sovner knytter jeg en rød tråd rundt lillefingeren og fester den til sengestolpen.»

About Rullerusk

Rullerusk er bibliotekar, litteraturviter, tegneserienerd og skravlebøtte. Vis alle innlegg av Rullerusk

2 responses to “Første side, første utkast

  • fred

    Takk for deling!
    Her ønsker jeg at det fortsetter med noe skikkelig konkret, en håndfast stårri. Det er komboen jeg pleier å like best, så lenge de to henger godt sammen. Men det er nok en smakssak.

  • Rullerusk

    Vi får se. Kanskje blir denne biten en del av noe større. Men jeg synes forsåvidt den klarer seg bra på egenhånd og. (Øver meg på korttekstformatet for tida).

Legg igjen en kommentar

