Pusekatten vokser seg til

Nå har verdens søteste skogkatt bodd i vår ringe bybolig i fire uker. Dermed tenker jeg det er på tide med en ny runde med skrytebilder.

Presley er veldig glad i vann og dermed er badet vårt veldig spennende. Han vil gjerne være med oss på do, vil alltid inn i dusjen for å plaske i vannet etter at vi har dusja og skal helst leke i vasken mens vi pusser tenner.

IMG_0618

Alt som finnes i leiligheten er selvsagt katten sin leke. Særlig alt som ligger på gulvet eller befinner seg i nærheten av det. Slik lærte jeg at hvis man ikke vil at katten skal lage store hull i de tynne strømpebuksene dine så bør du ikke la dem henge ned fra stolen på soverommet. Men når det ikke er full fart og seriøs krigføring mot sokker, garnnøster eller papirposer, så liker Presley å ta det rolig. En yndet soveplass er øverst på klatrestativet. Det står rett ved siden av tv’en og det skjer rett som det er at vi glemmer helt å se på skjermen og bare blir sittende og beundre kattepusen vår.

presleysover

Sofaen er også fin å slappe av på. Der er det nemlig ofte kos å få av mennesker som gjerne stryker supermyk pels og klør bak ører for å få høre malelyd.

IMG_0621

Presley vokser raskt og veier nå over 2 kilo, og større skal han bli. Jeg trodde jeg ville synes det var litt trist nå han begynte å miste kattunge-looken. I stedet synes jeg bare han blir penere og penere. Verdens fineste pus ligger ved siden av meg på sofaen akkurat nå.

About Rullerusk

Rullerusk er bibliotekar, litteraturviter, tegneserienerd og skravlebøtte. Vis alle innlegg av Rullerusk

4 responses to “Pusekatten vokser seg til

  • Bente

    Så pussig, jeg har aldri hørt om en katt som likte vann før! Han er veldig søt :)

  • Rullerusk

    Ja, det er litt snodig. Men det henger kanskje sammen med at han tilsynelatende ikke er redd for noenting. Skjønt han skvatt og løp sin vei da han hadde gått inn i dusjen og Simen skrudde på vannet. Det ble litt _vel_ mye vannaction ;)

  • Stjernesøkeren

    Utrolig vakker katt! Var det ikke for litt allergi hos min kjære hadde jeg også gått for skogkatt :D

    Alle katter jeg har hatt har digget vann fra vask :) Bengalene er jo notorisk glade i vann, og plasker gjerne rundt i alt fra badekar til vannglass, men selv den mest skeptiske huskatten hos oss har foretrukket rennende vann ^^ Bare vær obs! Når du først har begynt å servere rennende vann er plutselig ikke vann i skål spesielt interessant mer ;)

  • Suzanne

    Så utrolig skjønn han er! *vil også ha pusekatt, sukk*

Legg igjen en kommentar

