Tskjorteorama

Da jeg ryddet i klesskapet i går hadde jeg som mål å kvitte meg med alle plagg som ikke har vært brukt det siste året (eller mer). Men jeg oppdaget at noen ting er vanskeligere å kvitte seg med enn andre. Enkelte ting må man rett og slett ta vare på pga affeksjonsverdi. I denne kategorien havner f.eks. bandtrøyer. Tskjorter gjerne kjøpt i merchandiseboden under en konsert etter en øl eller to for mye, eller kanskje før konserten der du var altfor tidlig ute fordi du har drømt om å se dette bandet i årevis.

Jeg er veldig glad i å kjøpe tskjorter med bandmotiv. Det merket jeg da jeg gikk gjennom tskjorte-hylla i går kveld. Jeg presenterer her et bilde av størsteparten av beholdningen. Nostalgi, kjærlighet og identitetsmarkering i form av bomull med trykk.
IMG_0609

Av disse er jeg særlig glad i The Cure-skjorta med «Boys don’t cry»-motivet, kjøpt da de spilte i Spektrum i fjor. Joy Divison-skjorta kjøpt første gangen jeg var i London, fra en fortausbod i Camden. Maud Lindström-skjorta med teksten «Hjärtet är bara en muskel», kjøpt da hun hadde konsert på Spasibar under 25-årsjubileet til RadiOrakel. Gåte-skjorta som jeg fikk fordi jeg var blant de 50 første som kjøpte debutalbumet «Jygri» på Platekompaniet i Trondheim. Og ikke minst Leonard Cohen-skjorta, kjøpt under konserten han holdt på Bislett i fjor, en av de beste konsertene jeg noensinne har opplevd. Disse og alle de andre bandene skal jeg ta vare på.

About Rullerusk

Rullerusk er bibliotekar, litteraturviter, tegneserienerd og skravlebøtte. Vis alle innlegg av Rullerusk

5 responses to “Tskjorteorama

  • Rune

    Hei, jeg fikk også sånn skjorte fordi jeg var en av de 50 første som kjøpte Jygri på PK i Trondheim. ;) Ellers: Imponerende samling, og spesielt Cure-delen av den!

  • Rullerusk

    Yey, det betyr jo at vi begge var blant de 50 kuleste menneskene i Trondheim i 2002 ;)

    Er ganske fornøyd med The Cure-delen av samlingen ja. Særlig fordi jeg var overbevist om at en ekkel kjiping hadde rappa «Boys don’t cry» fra vaskekjelleren. Hadde lett etter den evigheter, og i går dukket den plutselig opp under en haug med gamle gensere. O lykke!

  • Lucky Linda

    Lucky Malice trøya igjen ja. *STOLT*
    Btw!!
    Ikke vask den om du absolutt ikke må, ikke på mer enn 30 grader. Har fått noen tilbakemld på at trykket forsvinner i vask. Og driter det seg helt så får du si ifra, så skal jeg lage en ny til deg..

    Den rosa The Cure skjorta var übercool!

  • Rullerusk

    Jepp, måtte jo vise fram Lucky-singleten og. Kjempefin er den. Og her pent plassert mellom Gluecifer og Skitsystem :)

    Jeg har allerede vasket den en gang på 40 grader og det gikk bra. Skal huske å være forsiktig med den.

    Ja, den Cure-trøya er kul. Det eneste er at mine kvinnelige former får hodefasongen til Robert til å se litt snodig ut ;)

  • vaarloek

    ikke at dette handler om t-skjorter: men jeg skulle ønske jeg hadde hengt mer på spasibar. to av de tre årene jeg har vært i oslo aner jeg ikke egentlig hvor jeg var. sånn, JEG, hodet mitt, sjela mi. jeg hadde så lite interesse for livet. what a way to waste the early twenties, sier jeg bare :P

Legg igjen en kommentar

