Big Bang Tv

Da jeg i løpet av ferien ble ferdig med å se på Veronica mars ble jeg urolig angående hva jeg skulle gjøre nå. Jeg var ikke altfor lei meg over at det var slutt. I tredje og siste sesong taper Veronica seg en god del synes jeg. Den åndesløse spenningen og hardkoktheten fra de to første sesongene siver liksom vekk ut i collegelivet i sesong tre. Likevel følte jeg indre tomhet. Hva skulle jeg fylle tv-tiden min med nå?

Heldigvis kom noen nye helter inn i livet mitt med et brak. Serien The Big Bang Theory er noe av det morsomste jeg har sett på lenge. Leonard og Sheldon, fysikere og håpløse nerder deler en leilighet fylt av tegneserier og samleobjekter fra Star Trek, Star Wars, Marvel osv. De henger sammen med to andre like nerdete fysikere, Howard (som alltid prøver å sjekke damer men alltid ender opp med å ekle dem bort) og Rajesh (som ikke klarer å snakke til damer med mindre han har drukket alkohol). I første episode flytter en ny nabo inn. Den jordnære, normale og pene Penny fra Nebraska, servitrise og aspirerende skuespiller. Og slik starter humoren og dramaet.

Big Bang Theory er en av svært få tv-serier som får meg til å le høyt så jeg får vondt i magen. Selv om jeg ikke tar så mange av fysikkreferansene så er det nok av popkulturelle referanser jeg kan kose meg med og få luftet mine nerdete tendenser. Dette er noe av det beste som har skjedd på tv siden Battlestar Galactica.

Star Trek-nerding er selvsagt obligatorisk:

About Rullerusk

Rullerusk er bibliotekar, litteraturviter, tegneserienerd og skravlebøtte. Vis alle innlegg av Rullerusk

2 responses to “Big Bang Tv

Legg igjen en kommentar

