Månefestivalen lyser ned på deg

I ettermiddag starter sommerferien min på ordentlig. Og hva bedre å markere det med enn å dra på festival? Skjønt det blir ikke sånn ordentlig festival. For å virkelig dra på festival på man bo telt, drikke øl som har blitt mer enn lunkvarm under teltduken og ha minst noen hundre meter å gå til nærmeste dusj. Jeg nøyer meg med å innlosjere meg på gjesterommet i min mors svært komfortable hus. Derfra er det kort vei til ferjeleiet hvor man for ti små kroner kan krysse Glomma og ankomme i Norges best bevarte festningsby. Dette begynner å høres ut som en turistflyer, jeg prøver altså å si at denne helgen arrangeres Månefestivalen i Gamlebyen i Fredrikstad og jeg tror det blir strålende.

Det er hovedsaklig lørdag som blir den store festivaldagen for meg. Da vil blant andre Lucky Malice, Skambankt, Kaizers Orchestra og Tommy Tokyo and Starving for My Gravy stå på scenen.

Det er først og fremst Tommy Tokyo jeg kommer for å se. Den siste plata deres, Smear your smiles back on, har fått veldig mye spilletid på iPoden min i de siste ukene. Uten tvil et av Norges beste band og ikke minst best skjegg.

Det vil også bli litterære innslag som er verdt å få med seg. Torgrim Eggen, Bård Torgersen, Vilde Heggem, Simen Hagerup og  blogger/forfatter/poet Ida Jackson aka Virrvarr vil lese og fortelle.

Månefestivalen kan også by på kunst, historiefortelling, teater og sirkus. Forhåpentligvis vil det være nok til å døyve litt av angeren på at jeg ikke kjøpte billett til Øyafestivalen i år.

About Rullerusk

Rullerusk er bibliotekar, litteraturviter, tegneserienerd og skravlebøtte. Vis alle innlegg av Rullerusk

8 responses to “Månefestivalen lyser ned på deg

  • Oda

    Skal du ikke på Øya!!? Og jeg som så for meg at vi skulle mingle sammen i Litteraturteltet.

  • Rullerusk

    Monica: Ja, det gjorde vi :)

    Oda: Nei, skal nok ikke. Er egentlig ingen band jeg er spesielt ivrig etter å se i år og så virket det som om ingen andre jeg kjenner hadde tenkt seg dit. Men kanskje neste år.

  • Lucky Linda

    Überstolt over å bli nevnt i bloggen din, nå er jeg abbonent.
    Så du oss?

  • Rullerusk

    jepp, så dere. Veldig bra show! (Hvis du la merke til en jente som kom fram og tok noen bilder med mobilkameraet sitt på slutten av konserten (fordi jeg var så sløv og glemte det ordentlige kameraet hjemme) så var det meg). Jeg er også nå den stolte eier av et stykk Lucky Malice-singlet.
    Og tusen takk for at du liker og leser bloggen! :D

  • Lucky Linda

    Fett om du har lyst til å dele bilder om de ble noe stas! :-)
    Det var så fantastisk moro å spille!!
    Singlet ja! Hvilket nr?
    Du er gørflink til å skrive, superinspirerende og skal bruke boklista di flittig.

  • Rullerusk

    Bildene ble jo bare av mobilkvalitet, men kommer antakelig til å legge ut et par i en post som kommer snart.
    Har singlet #11 (i str large fordi jeg liker å ha det litt løst og ledig).
    Flott om boklista inspirerer, det er derfor den er der :)

  • Emilie

    Tommy Tokyo er best, var og så på han jeg også :)

Legg igjen en kommentar

