alltid litt ferie

Jeg forsvant visst litt ut av bloggosfæren igjen. I forrige uke hadde jeg ferie. Det var deilig. Jeg trengte å sove, å spise frokost langsomt. Jeg fikk lest alle tegneseriene som jeg kjøpte da jeg fikk igjen penger på skatten. Jeg har sittet på min gamle stamcafé i Fredrikstad og drukket kaffe i sola og lest de urban fantasy-bøkene som får kjæresten min til å riste på hodet. Jeg har vært på hagefest som varte lenge etter midnatt og lekt med kattunger til underarmene mine var fulle av røde riper. Jeg har kost meg med min nye status som samboer og overlevd besøk på Ikea. Jeg har plukket moreller og blandet dem med sukker, honning og vodka slik at jeg har deilig likør til jul. Jeg har følt meg lykkelig og heldig.

Nå er jeg tilbake på jobb en liten stund før jeg skal ha to uker til med ferie. Det er stille på Blinderen i juli. Jeg drikker te, pleier bøker, blir ekstra hyggelig mot de få som er innom, hører på sommermusikk fra pc-høytallerne og titter ut på sommeren utenfor vinduet og har fortsatt feriefølelse i magen.

About Rullerusk

Rullerusk er bibliotekar, litteraturviter, tegneserienerd og skravlebøtte. Vis alle innlegg av Rullerusk

2 responses to “alltid litt ferie

  • Tina

    Det høres veldig deilig ut! Kos dæ masse i sommersola! Stor klem fra vinter-New Zealand <3

  • Rullerusk

    hehe, jeg synes fortsatt det er rart at du bor i bakvendtland. Vinter i juli lzm, hørt på makan! Håper du vinterkoser deg litt mens jeg passer på sommeren for deg :) klem!

Legg igjen en kommentar

