Gamle mestere

Ok, så er jeg litt deppa likevel fordi jeg ikke skal se Metallica når de spiller i Oslo i kveld. Jeg har prøvd å fortelle meg selv at det ikke er så farlig. Jeg har jo sett dem to ganger før. Første gangen var til og med i 1995 da de fortsatt var på høyden (før de hadde rukket å begå grusomheter som «St. Anger og» fremstått som egosentriske småunger i «Some kind of monster»).

Men jeg klarer ikke la være å tenke at jeg burde vært et helt annet sted enn hjemme i kveld. Jeg burde stått foran James og gutta på scenen mens jeg headbanget, sang meg hes og sølte øl på alle rundt meg.

Jeg har ikke konsertbillett, men jeg har noen kalde øl i kjøleskapet og en dobbel live-dvd. I kveld må jeg klare å nøye meg med det.

Her et av de virkelige høydepunktene i Metallicas karriere; framføringen av «Master of puppets» (muligens deres beste låt) i Seattle i 1989.

Og mens jeg skrev dette blogginlegget ble jeg invitert med ut for å henge i parken sammen med kjæresten og venner. Deppekvelden er herved avlyst.

About Rullerusk

Rullerusk er bibliotekar, litteraturviter, tegneserienerd og skravlebøtte. Vis alle innlegg av Rullerusk

2 responses to “Gamle mestere

  • vaarloek

    jeg syns det er litt artig hvor hardt metallica hørtes ut før. men etter å hørt satyricon på radioen mens jeg tok oppvasken (og jobb, for den saks skyld) var liksom ikke metallicas siste radiohit så bråkete lenger. merkelig. nå høres det bare melodisk ut. :P

  • Rullerusk

    hehe, nei, vi har nok blitt mer herdet siden black metalen inntok verden på 90-tallet. Også har jo gamle gutta i Metallica blitt litt softere ;)

Legg igjen en kommentar

