Scener fra et brudd

Her kommer enda en smakebit fra Rullerusks supertopphemmelige dokumentmappe. Denne er jeg ganske fornøyd med, skjønt den fortsatt trenger å jobbes litt mer med. Håper dere også vil like den.

Akkurat nå

Akkurat nå sier du at det er slutt. Akkurat nå tenker jeg ”Hvorfor gjør du dette mot meg?”

Akkurat nå er jeg ikke lei meg. Akkurat er jeg bare rasende. For at du gjør dette mot meg.

Om noen sekunder skal jeg skrike at jeg hater deg og løpe vekk fra deg.

Om noen minutter skal jeg stoppe opp, og ikke skjønne hvor jeg er.

Om noen timer skal jeg gråte mens mamma holder rundt meg.

Om noen dager skal jeg sitte på hybelen min og snakke med venninnene mine om deg mens vi spiser is de har tatt med.

Om noen uker skal jeg slutte å ringe deg hver dag.

Om noen måneder skal jeg ligge med en annen gutt.

Om noen år skal jeg treffe deg på gata og bli overrasket over hvor ordinær du virker. Jeg skal bli litt flau over å tenke på at jeg har hatt så sterke følelser for deg. Vi skal småprate litt om jobbene og familiene våre før vi går videre hver vår vei.

Akkurat nå skriker jeg til deg.

Hvorfor gjør du dette mot meg?

About Rullerusk

Rullerusk er bibliotekar, litteraturviter, tegneserienerd og skravlebøtte. Vis alle innlegg av Rullerusk

Legg igjen en kommentar

