Poesi mens vi puster 27

Å holde seg levende

er en masochistisk handling

Jeg er redd for livet

derfor gleder jeg meg

til videre utfordringer

These are similar socks

but they’re not the same,

men med litt

velvilje

har de samme mønster

i alle fall

siden kom ikke ordene

De tok plutselig ferie med gule kofferter

-Lisa Charlotte Baudouin Lie

fra samlingen Forbausende få katastrofer (2000)

About Rullerusk

Rullerusk er bibliotekar, litteraturviter, tegneserienerd og skravlebøtte. Vis alle innlegg av Rullerusk

2 responses to “Poesi mens vi puster 27

  • villkatta

    Takk for at du delte dette diktet med oss. Det var nydelig å lese, det fanget ved første verset. Jeg må lese mer av Lie.

  • Rullerusk

    Hele samlingen som dette diktet er hentet fra er utrolig bra. Lie har også skrevet en roman som heter «Armløs slår tilbake». En av mine absolutte favorittbøker!

Legg igjen en kommentar

