Poesi mens vi puster 24

«Mitt hjertes trell»

fange i fritt land
ser det fra en egen kant
ingen rett til redning
ingen hvile meg forunt

jeg er mitt hjertes trell
svinger pisken selv

lar seg ei riste denne tilstanden
klort seg fast på hjernen
lar seg ikke tøyle
så mye å si om det

jeg er mitt hjertes trell
svinger pisken selv

arsenalet tømt forlengst 
begriper ikke hva som trengs
for å bli herre over mine egne skritt
& for å få le sist

jeg er mitt hjertes trell
fra morgengry til kveld
jeg er mitt hjertes trell
svinger pisken selv

-Kjartan Kristiansen (DumDum Boys)
fra albumet Mitt hjertes trell (1994)
About Rullerusk

Rullerusk er bibliotekar, litteraturviter, tegneserienerd og skravlebøtte. Vis alle innlegg av Rullerusk

2 responses to “Poesi mens vi puster 24

Legg igjen en kommentar

