…solnedganger som drops

Nok en fantastisk helg overstått. Tre strålende dager tilbrakt med min kjære og mine beste venner som desverre ikke holder til her i landet til vanlig. Selv en særdeles skuffende Sisters of Mercy-konsert kunne ikke ødelegge stemningen. I går kveld holdt vi oss unna konsertlokaler. I stedet hadde vi hjemmets fire vegger, generøse mengder vin, og musikk som gikk mer og mer i retning av det nostalgiske ettersom kvelden skred fram. Da ble det Raga Rockers og DumDum Boys som dominerte. Jeg tror jeg aldri før har satt tilstrekkelig pris på DumDum Boys’ poetiske talent. Men i hele dag har jeg hatt «En vill en» surrende i hodet og en kriblende lykkefølelse i magen. Jeg spiser solnedganger som drops.

«En vill en»

Jeg er håpløst romantisk, ingen enkel ting
Småfuglen i hekken synger sangen min
Spjæra buksene, stiv og støl som i en lang, lang B-film, en bra en
Jeg lever i en drøm, en vill en, som spiser solnedganger som drops
Jeg lever i en drøm, en vill en, som spiser solnedganger som drops

Uten deg fins netter til å fylle helvete
Har deg rundt halsen, har deg i lommene
Glansen har gått ut av sølepyttene, helt ny feeling for meg
Jeg lever i en drøm, en vill en, som spiser solnedganger som drops
Lever i en drøm, temmelig vill en

Jeg maner deg fram, vi viser hva vi kan
Jeg raser, tiden brenner
Forer flammene med Ann Peebles
Det er ikke lenge siden, du sitter i klær & vegger ennå.
Lyden av deg henger igjen
I en drøm, en vill en, som spiser solnedganger som drops
Lever i en drøm, temmelig vill en

Oss to som bikkjer på gulvet, evige uskyldige
Jeg maner deg fram, vi viser hva vi kan
I en drøm, en vill en, som spiser solnedganger som drops
Jeg lever i en drøm, en vill en, som spiser solnedganger som drops
Jeg lever i en drøm, temmelig vill en, som spiser solnedganger som drops
Jeg lever i en drøm, en vill en, en vill en, en vill en, vill en..

About Rullerusk

Rullerusk er bibliotekar, litteraturviter, tegneserienerd og skravlebøtte. Vis alle innlegg av Rullerusk

4 responses to “…solnedganger som drops

  • Rullerusk

    Særlig nå som sola og våren er kommet gir denne låta meg lyst til å sitte ute, se solnedgangen, drikke øl, prate og vente på at sol skal stå opp igjen… :)

  • Lothiane

    Åh, det hørtes herlig ut! Først må vi visst gjennom enda noen nesten-vinterdager (sukk), men så da..? Da må det vel bli ordentlig vår! :)

  • vaarloek

    sommeren da jeg var … seksten? ja, det må ha vært den, eller kanskje søtten. jeg hørte i alle fall på schlägers-plata hele tida, omtrent. «jeg var en annen den gang da, slang hekk og hagelangs» … javisst. jeg husker det. det var en fin sommer. dumdum vil alltid være sommer.

Legg igjen en kommentar

