Troll i ord

I posten om mine 25 beste album skrev jeg om hvor sjeldent det skjer at man kommer over et album eller en musiker/band som virkelig rører og besetter en, særlig når man kommer opp i en viss alder. Nå føler jeg at det har gått troll i ord, for i dag oppdaget jeg en slik artist. Hun heter Natasha Khan og kaller seg Bat For Lashes.

Den følgende videoen er hennes nyeste singel, «Daniel», fra det nye albumet Two Suns, som kommer 6. april. Innen denne låta var halvspilt hadde jeg rukket å få øyne store som tinntallerkener, et måpende ansiktsuttrykk som helt sikkert så ganske teit ut og hadde føyd til Bat For Lashes på lista over Helt Fantastiske Artister.

Her en en låt fra hennes forrige album Fur and Gold. Låta heter «What’s a girl to do» og har en veldig fin litt Donnie Darko-aktig video.

About Rullerusk

Rullerusk er bibliotekar, litteraturviter, tegneserienerd og skravlebøtte. Vis alle innlegg av Rullerusk

8 responses to “Troll i ord

  • Delirium

    Jeg har hørt på ALT av de på hhv MySpace og Spotify i dag og er meget fornøyd med anbefalingen. Og så (fordi jeg kan) har jeg nå laget en liten liste med div musikk jeg tenker folk burde høre.

    Det hender jeg skjønner at jeg liker mye obskure indie-aktige band når jeg på 4/5 av spotify-søkene mine ikke fant noe som helst, så jeg slang inn litt som er mer godt kjent også.

    Kanskje du finner noe du liker?

  • Rullerusk

    Veldig glad Bat For Lashes falt i smak. Jeg synes det er helt genialt! Uff, synes en måned er altfor lenge å vente på det nye albumet…

    Kult at du har lagd en spilleliste! Kommer desverre ikke inn på den nå, men skal prøve igjen fra jobb-pc’en i morgen.

  • spacewang

    Faktisk fått hørt det nye albumet. Og fyttikatta… gled dere. Får gåsehud. Her noen utdrag fra hele albumet: http://www.youtube.com/watch?v=pUvC97sfoMM

  • Rullerusk

    Ja, har også sjekka ut det som er på YouTube. Strålende greier.

  • Simen

    Haha, veldig morro! «What’s a Girl to Do» videoen har jeg sett en hel del på for en stund siden. Kan ikke huske hvor jeg fant den, men jeg var mest interessert i videoen. Låten «Daniel» er mye mer spennende synes jeg. Veldig sømløs bruk av stilarter og effekter.
    Tror jeg må ha oppdaget dette på Lydverket, synes jeg husker de hadde en spesial om britiske indie band i fjor….

  • Rullerusk

    Ai, se der får jeg igjen for å ikke være flink nok til å se på Lydverket. Takk og lov for Twitter da (hvor jeg fikk tips om dette). Jeg synes også det nye albumet er mer spennende enn det forrige. Flere av de andre nye låtene er enda mer originale enn «Daniel».

    Bra at du også liker dette, for det kommer til å bli spilt en del hjemme i tida framover ;)

  • tinasteirokelly

    Hei – kul dama! Takk for tipset! Navnet har susa rundt i utkanten av bevisstheta mi men har ikke helt kommet meg til å sjekke det ut før nå. Takker og bukker!

  • Rullerusk

    Hei Tina! I aim to please vettu. ;)

    Jøssenam, skjønner at jeg traff blink på et vis når jeg anbefalte denne dama. Vanligvis er det én eller ingen som kommenterer på disse bandanbefalingene mine. Betyr det at jeg bare er for sær til vanlig? Og betyr det at jeg er sellout nå som jeg faktisk har klart å anbefale noe folk ser ut til å like? hm…

Legg igjen en kommentar

