Det snør fortsatt

Fleet Foxes er bandet som tilfører livet mitt harmoni for tida. De lager koslige myke vakre lyder som roer hjerterytmen og styrer tankene mine inn på fine ting. Og ikke bare lager de musikk som får meg til å smile, de lager nydelige musikkvideoer og. Som denne, til låta «Mykonos».

Akkompagnert av Fleet Foxes kommer diktene til Markus Midré ut av boksidene foran meg. Utenfor vinduet mitt er det snø. Jeg ser ut av vinduet mens jeg nipper til gin tonicen og til poesien. I diktene er det også snø.

snøen legger sine hender ned

i det mørke vannet

ullgenseren har hull etter bålet

snøfillene svever over hodene våre

som om de tilhørte himmelen

vi tilhører jorden

fra samlingen kom alle mennesker (2000)

About Rullerusk

Rullerusk er bibliotekar, litteraturviter, tegneserienerd og skravlebøtte. Vis alle innlegg av Rullerusk

2 responses to “Det snør fortsatt

Legg igjen en kommentar

