Danser med stylter

Jeg synes jeg stadig hører om Brooklyn, New York i musikkanmeldelser for tida. Nå sist er det bandet Crystal Stilts jeg har fått ørene opp for, takket være en av de alltid superhjelpsomme indierock-gutta på Tiger som anbefalte dette bandet da jeg stod ved disken og var veldig lei meg fordi albumet til The Pains Of Being Pure At Heart ennå ikke hadde kommet inn.

Crystal Stilts har et lydbilde som bringer tankene til Velvet Underground, Joy Division og The Jesus and Mary Chain, band som har mange gullstjerner i min bok. Dette er enkel og litt skitten garage-pop fra new wave-land med en drømmende vokal som mumler fram en melankolsk klagesang. Låtene har en tendens til å gli over i hverandre, uten at det blir ensformig, og effekten er nærmest hypnotiserende. Jeg får en veldig trang til å sitte i et mørkt lokale, innhyllet i sigarettrøyk og med en kraftig drink i hånda, mens disse folka står på scenen.

Bandet ga ut en ep i fjor og nå i februar kom de ut med sin første fullengder, Alight of night.

Crystal Stilts spiller på Revolver i Oslo fredag 6. mars. Koster kun 70 spenn hvis du forhåndskjøper billett på Tiger.

About Rullerusk

Rullerusk er bibliotekar, litteraturviter, tegneserienerd og skravlebøtte. Vis alle innlegg av Rullerusk

2 responses to “Danser med stylter

  • Ragne

    Oh! Bor jo dessverre ikke i Oslo, så får ikke med meg konserten, men det må helt klart anbefales til min søster og min bror som bor der.
    Danser med stylter høres forresten ut som en beskrivelse av min dansing, kunne vært mitt indianernavn :p

  • Rullerusk

    Hei Ragne. Synd du ikke kan være der, men du kan jo nyte musikken hjemme om ikke annet. Og flott at du anbefaler videre!
    hehe, om dansing ikke er helt din sterke side så er det jo fint å sette på musikk som dette, som det er helt greit å bare sitte og se tøff ut til. ;)

Legg igjen en kommentar

