Poesi i aften?

Vil bare minne om at det i kveld kl 20.00 blir anledning til å oppleve at den utmerkede poeten Tone Hødnebø leser dikt og blir intervjuet av yours truly. Dette vil foregå i Bokcaféen på Chateau Neuf aka Studentersamfundet i Slemdalsveien på Majorstua. Bokcaféen arrangerer Forfatteraften hver torsdag.
Håper vi ses.

HVA DU ENN SIER
har det allerede skjedd;
alt det jeg prøver å unngå.
Jeg er troende til hva som helst
og spiller ikke rent

men det jeg tenker forfølger meg
som en lømmel eller slyngel
og setter livet på spill
for å gå til grunne
i det klossete og besynderlige.

– Tone Hødnebø

fra samlingen Nedtegnelser (2008 )

About Rullerusk

Rullerusk er bibliotekar, litteraturviter, tegneserienerd og skravlebøtte. Vis alle innlegg av Rullerusk

5 responses to “Poesi i aften?

  • Aina

    Korleis gjekk det? Var det eit vellykka arrangement? Eg kunne dessverre ikkje vere der i går.

  • Rullerusk

    Det gikk over all forventing, synd du ikke kunne være der. Ikke så mange som var til stede (ca 15 stykk), men det var flott stemning. Hadde en veldig interessant dialog med Hødnebø, både om Nedtegnelser og mer generelt om fofatterskapet hennes. Hun er en veldig fascinerende person, i tillegg til å være hyggelig og imøtekommende. Flott intervjuobjekt med andre ord.

    Jeg fikk ros av Hødnebø for å stille bra spørsmål og tilbud fra Forfatteraften-folka om å gjøre flere intervjuer for dem, så jeg er strålende fornøyd. :)

  • Rune

    Velfortjent ros, dessuten! Takk for et veldig godt gjennomført arrangement, jeg snakket også med Tone etterpå og hun gjentok at hun var imponert over deg, at du tydeligvis hadde forberedt deg godt. Så jeg stemmer absolutt for at du gjør flere intervjuer fremover!

  • Rullerusk

    Hei Rune. Mange takk. Godt å høre at du synes det var vellykket.

    Jeg er veldig opptatt av at man skal forberede seg skikkelig før et intervju, både av respekt for forfatteren og publikum. Jeg intervjuet en gang en debutant som ble så glad da hun skjønte at jeg hadde lest boka hennes, for det var det ingen av de andre journalistene som hadde gjort. Sånt er fyfy.

    Og det er absolutt sannsynlig at jeg dukker opp i intervjuerstolen til Forfatteraften igjen.

  • Punktet som rommer (Hødnebø) « Bharfot

    […] Når det gjelder Tone Hødnebø har Morgenbladet en god anmeldelse av den siste diktsamlingen hennes, og poetikken er omtalt i Klassekampen. Rullerusk skal ellers ha kudos for glimrende intervju på Chateau Neuf! Samtalen er også omtalt på bloggen hennes, her og her. […]

Legg igjen en kommentar

