Vottekos

Som gradestokken i dag forteller oss er vinteren langt fra over. Et av problemene lave temperaturer byr på er når man tusler ute i romantisk snødekkede gater og har lyst til å holde personen ved sin side i hånda. Det blir bare ikke helt det samme med tykke hansker og votter på. Selvsagt går det an å dele en vott, men da risikerer du at den strekkes inntil det ugjenkjennelige og neste gang du tar den på vil votten bare falle av.

Heldigvis er det et flott menneske der ute som har anerkjent dette problemet og gjort noe med det. Julie Weisenberger har designet «Smittens», vottens svar på tandemsykkelen.

smitten_01

På nettsiden cocoknits.com kan du laste ned mønsteret helt gratis og strikke en til deg selv. Flott valentinesgave for dere som driver med sånt. Vinterromantikken er sikret!

About Rullerusk

Rullerusk er bibliotekar, litteraturviter, tegneserienerd og skravlebøtte. Vis alle innlegg av Rullerusk

6 responses to “Vottekos

  • Gunn-Kristin

    Beklager å måtte si det, men «leievotter» er noe bestemora mi strikker til alle barnebarna sine når de får ny kjæreste. Dette er tradisjon, i alle fall her nordpå, og Julie Weisenberger strikker ikke like pent som bestemor. Ikke noe nytt, desverre, men fremdeles veldig fint:) (selv om bestemor kan strikke med mønster på, type selbuvotter)

  • Rullerusk

    Det er vel ikke akkurat noe å beklage? Bare glad det finnes jeg. Så flott bestemor du har!

  • Marit

    hehe… det må jeg si! der har du en ting jeg ikke viste at verden trengte. men nå som jeg vet det… kanskje jeg må begynne å strikke?? flott:)

  • lauvlilly

    Jeg har et par halvferdige selbu-kjærestevotter, samt oppskrifta, hvis noen har lyst til å sette i gang

  • Lothiane

    Hehe, jeg husker jeg og eksmann fikk en sånn vott av ei venninne av meg. Den har ikke blitt brukt på fryktelig mange år…

  • Rullerusk

    Marit: strikking er gøy! Og bra for sjelen (jeg blir ihvertfall mer avslappet og harmonisk av strikking)

    Lauvlilly: hm, kanskje det? men mulig jeg kommer til å tregne litt coaching…

    Lothiane: Koslig gave da. Synd forholdet kanskje ikke fungerte like fint som votten.

Legg igjen en kommentar

