Se på meg

Ettersom jeg i forrige uke snakket om min svakhet for kroppskunst tenkte jeg at jeg kunne poste et lite utvalg av bilder

Her ser dere min første tatovering. Utført av Tor Ola i Fredrikstad (fyren har tatovert halve bekjentskapskretsen min, inkludert moren min, stefaren min og ene broren min).

tattoo1

Min første og eneste scarification(på høyre underarm), utført av Christiane på Pinpoint Piercing. Den ble utført med skalpell (tok ca 1 time og 45 minutter, samt mye blod). Etterpå pakket jeg den inn i gladpack i ca en uke og børstet den forsiktig med en myk tannbørste morgen og kveld, for å skape mest mulig arrdannelse. På disse bildene er den bare noen måneder gammel, i dag ser den blekere og litt mer dempet ut.

scar

scar1

Min andre tatovering. En stjerne på høyre albue, utført i samme type prikketeknikk som den på foten. Denne tok jeg hos Kari som driver Memento Tattoo på Sagene. Beklager det dårlige bildet, men å ta bilde av sin egen albue med mobilkamera er langt fra lett.

albue

I tillegg til dette kommer mine tilsammen 9 piercinger, et passe moderat tall synes jeg.

Nå har jeg store drømmer og planer om ny(e) tatovering(er). Men det er vanskelig å bestemme seg og ikke minst å oppdrive nok penger til å få gjort en skikkelig jobb. Vi får se. I mellomtiden får jeg bare fortsette å se på LA Ink og drømme…

About Rullerusk

Rullerusk er bibliotekar, litteraturviter, tegneserienerd og skravlebøtte. Vis alle innlegg av Rullerusk

23 responses to “Se på meg

  • kvinnekongen

    Heftig. Ikke beskjedent på noe som helst måte. Det er ganske tydelig at schmertzen ikke biter på deg. Lov å ønske seg nye bilder av scarificationpiecen, du? Jeg er imponert!

  • Rullerusk

    Pain is temporary, glory is forever vettu ;)

    Skulle gjerne postet noen nyere bilder av scarificationen, men må først få lurt noen til å ta noen fine bilder. Vanskelig å få til noe skikkelig med en hånd (litt tungt kamera). Men det kommer nok etterhvert. Muligens sammen med bilder av ny tattis…

  • margretheaasjohnsen

    Jeg har ingen tatoveringer ennå, men tenker å få meg en når vi reiser til UK i april. Tenker å ta med en venninne som har litt mer erfaring enn meg.

  • Rullerusk

    Det kan bli gøy. Sikkert billigere å få gjort det der og. Bare gjør litt research om forskjellige studioer før du drar og ikke minst planlegg hva du skal ha. Kjenner en del som bare har vandret inn i det første studioet de finner og plukket et motiv rett av veggen der. De endte ofte opp med å angre…

  • camilla

    9 piercinger?? hvilke er det jeg IKKE har sett?

    ehm.. vil jeg egentlig vite?

    ang tattis. jeg håper du fortsetter i samme stil som de andre. jeg liker veldig godt den du har på foten… er så fiiin så

  • Rullerusk

    hehe, er strengt tatt bare en som ikke er sånn veldig allment til skue. Med mindre jeg skulle finne på å sole meg toppløs. Og det gjør jeg jo ikke.

    Kommer mest sannsynlig til å fortsette i samme tatoveringsstil ja. Er veldig glad i den på foten. Spekulerer for tida i å få Hugin og Munin på skuldrene. _Det_ hadde vært barskt det.

  • Kathleen

    Uææh, den arrgreia så ut som om det gjorde dritvondt! :-O

  • Rullerusk

    Behagelig var det vel ikke, men langt fra så vondt som man skulle tro. Å tatovere foten var faktisk mer smertefullt.

  • Gunn-Kristin

    Ooo, scarification så gøy ut. Har alltid trodd at det var for litt rare, forfengelige masochistiske folk som ikke turde kutte seg selv av frykt for at det skulle se stygt ut. Eller for folk som ville gi inntrykk av å være mer macho enn de var. Men nei, nå vil jeg og ha pene arrblomster!:)

  • Rullerusk

    Vel, rar, forfengelig og masochistisk stemmer jo forsåvidt. ;) Men det er alltid best å overlate slike ting til profesjonelle synes jeg. Særlig ettersom jeg ikke klarer å stikke meg selv i fingeren med en nål en gang.

    Kult at du synes det er fint. :)

  • Meg

    Er den på albuen gammel? Har den blitt slitt/stygg med tiden? Utrolig tøffe alle sammen :)

  • Rullerusk

    Hei. Mange takk. Den på albuen er et drøyt år gammel og nei, den har ikke blitt slitt. Ser fortsatt fin ut (hvis den ser litt utviska ut her så er det bare fordi bildet er av elendig kvalitet).

  • Meg

    Nei, den ser ikke slitt ut, ser pen ut synes jeg :) Men har hørt mye om at de på albuen fort blir slitt og at man må farge den opp ofte? Hvor mange ganger har du tatt din? og hvor mange ganger tror du at du må ta den?

  • Rullerusk

    Jeg har bare tatt min en gang. Har ikke hørt noe om at albuetatoveringer blir mer slitt enn andre, men i utgangspunktet skal ikke en tatovering som er skikkelig gjort trenge å friskes opp i det hele tatt (det er ihvertfall hva en tatovør fortalte meg). Noen fargetatoveringer trenger kanskje å få fylt på farge en gang i blant, men en svart tatovering holder seg.

  • Meg

    Okei! Jeg har lyst til å ta en stjerne på albuen selv, men han tatovøren sa at den ville bli stygg utrolig fort siden albuen er i konstant bevegelse. Derfor måtte den taes kanskje annenhvert år, som kanskje hadde blitt litt for mye for meg. Men dersom du mener at den vil være pen lenge, så kanskje jeg skal ta den likevel :) veldig tøff hvertfall!

  • Rullerusk

    Jeg synes det den tatovøren fortalte deg høres veldig rart ut, og stemmer altså ikke med hva andre tatovører har fortalt meg. Og jeg har sett albuetatoveringer som er noen år gamle og som ser helt fine ut. Min er som sagt et drøyt år gammel nå, og jeg har ikke lagt merke til noe slitasje.

    Hvis jeg var deg hadde jeg gått til en annen tatovør og hørt hva vedkommende sa. Men jeg tror altså at du helt trygt kan få en stjerne på albuen som vil sitte der og holde seg fin :)

  • Meg

    Tusen takk for tipset! :) At den blir stygg når jeg er 40 år det skjønner jeg jo, men å gå fra jeg er 21 til 30 med en stygg tatovering blir noe annet.

  • Meg

    Da var stjerne på høyre albue på plass, og tiden vil vise om den blir stygg eller ikke :) utrolig smertefult.

  • Rullerusk

    Gratulerer! Stell pent med den (smøre den med fuktighetskrem, ikke plukke på skorpa og alt det der som tatovøren sikkert har fortalt deg), så tror jeg du kommer til å ha en fin tatovering i mange år. :)

  • Meg

    Takktakk :) Hvor lenge smurte du den? Albuene mine/albuer generelt er vel ganske tørre vanligvis? Vil ikke det slite på fargen?

  • Rullerusk

    Man smører gjerne en tatovering til den er ferdig grodd og litt til. Spenol er fint og anbefales av de fleste tatovører. Fås kjøpt i vanlige butikker for ca en tier. Hvis man ikke smører vil skorpa høyst sannsynlig sprekke, for ikke å snakke om at den vil bli tørr og klø noe sinnsykt. Huskeregel: smøre, ikke klø når det klør! Å holde huden myk og fuktig er kjempeviktig for at tatovering skal gro skikkelig og bli pen. Det vil ikke slite på fargen.

  • Meg

    Flasset ferdig, og jeg er VELDIG fornøyd med resultatet!

  • Rullerusk

    Så flott! Glad du ble fornøyd til slutt. :)

Legg igjen en kommentar

