Frysninger

Siden jeg kom hjem fra London har jeg vært mer eller mindre fullstendig blakk. I går fikk jeg endelig litt penger inn på kontoen igjen og da bar det selvsagt rett til Platekompaniet. Der fikk jeg kjøpt et album som lenge har stått på innkjøpslisten; Medea av Rockettothesky aka Jenny Hval.

Mitt første møte med Jenny Hval var som vokalist i gothmetalbandet Shelly’s Raven en gang på 90-tallet. Siden har hun altså gått solo under navnet Rockettothesky. I høst kom Medea som er hennes andre album og i følge de fleste enda bedre enn det første. Både musikken og videoen til Grizzley Man (spor nr 6) er vakre på en slik måte som gir meg frysninger.

About Rullerusk

Rullerusk er bibliotekar, litteraturviter, tegneserienerd og skravlebøtte. Vis alle innlegg av Rullerusk

4 responses to “Frysninger

  • Aina

    Bra smak, bra plate, bra dame(r)!
    Men eg liker nok førsteplata best, framleis.

  • Rullerusk

    Må rødmende innrømme at jeg ikke har førsteplata og bare har hørt et par låter. Et kjedelig utslag av min tendens til å ikke orke å sjekke ut ting som blir utrolig hypet og som alle snakker om, selv om jeg mistenker at jeg kommer til å like det. Var slik jeg fx endte opp med først høre Ane Brun ca to år etter at «alle» skulle ha platene hennes.
    Men etter at jeg fant Grizzley Man på YouTube for en stund siden skjønte jeg at jeg måtte ha dette albumet. Og nå vil jeg ha det første og.

  • lauvlilly

    Denne står på ønskelista så snart jeg får litt spenitos igjen- heilt nydelig!

  • Rullerusk

    Ja, denne må du ha!

    Jeg elsker at stua mi blir forvandlet til et magiskmystisk rike når jeg setter på denne plata.

Legg igjen en kommentar

