Julekalender : Luke 10

Når man begynner å undersøke hva som finnes av julemusikk kan man fort bli overrasket. Selv tøffinger som Twisted Sister og Billy Idol har gjort sine versjoner av julesangklassikere, og da jeg på gøy søkte på «gothic christmas» ble jeg brakt tilbake til et mørkt kapittel i min musikalske fortid. Vi snakker om den gangen jeg likte å svinge mine lange flagrende sorte gevanter til det nederlandske gothrock-bandet Within Temptation. Å like Within Temptation er ikke like ille som å digge Nightwish, men det er ikke langt unna.

Within Temptation har altså lagd låta «Gothic Christmas», og av rent nostalgiske årsaker poster jeg den her (jula handler tross alt mye om nostalgi, gjør den ikke?)

Jeg vil forresten si til mitt forsvar at Within Temptations første album holder et betraktelig høyere musikalsk nivå enn denne julesangen.

About Rullerusk

Rullerusk er bibliotekar, litteraturviter, tegneserienerd og skravlebøtte. Vis alle innlegg av Rullerusk

4 responses to “Julekalender : Luke 10

  • Syltegeek

    Det var der var bare fælt. Jeg har også likt Within Temptation, men innså etter hvert at det hadde mer med potensialet deres å gjøre enn med hva de faktisk produserte.

  • rullerusk

    Ja, er den ikke grusom? Men nå i dag har jeg hørt en del på debutalbumet deres og det var ganske fint altså. Da var det ikke fullt så pinlig å ha likt dem likevel.

  • Syltegeek

    Jeg hørte det først, jeg. Og så det andre, jeg likte det også. Og så hadde jeg et håp om at det tredje skulle blande sammen det jeg likte med dem begge, og det skjedde bare ikke. Det var noe overprodusert skit med teite tekster. Men konserten var bra, faktisk. Masse woooosh.

  • rullerusk

    Det er kjipt når band man hadde store håp for svikter. Synes det er sånn med veldig mange band. Første skiva er bra, kanskje den andre også, men deretter er det bare nedoverbakke. De klarer ikke fornye seg, blir for overproduserte osv. Når det gjelder WP så ha vi i det minste «Enter» som jo fortsatt er et album det går an å høre på.

Legg igjen en kommentar

