Julekalender : Luke 6

Mange blir stressa i førjulstida. Det er mye som må ordnes; julegaver, sølvpuss, gulvvask, nytt pentøy. I tillegg kommer bekymringene for om faren din kommer til å legge merke til at du gir ham sokker og slips for femte året på rad og om du kommer til å havne ved siden av en av dine mest uutholdelige sletkninger i juleselskapet nå igjen.

Ikke stress. Det ordner seg. Man skal kunne bruke førjulstida til å slappe av og glede seg. Jula skal ikke være en eksamen hvor du får poeng etter hvor perfekt du, hjemmet ditt og familien din er. Sett deg ned med noen du liker (eller alene, eget selskap er også fint), spis litt førjulsmarsipan og hør på noe fin musikk og speid ut av vinduet etter akesnøen.

Hos meg går det for tida i Eva Cassidy, fine damen.

About Rullerusk

Rullerusk er bibliotekar, litteraturviter, tegneserienerd og skravlebøtte. Vis alle innlegg av Rullerusk

5 responses to “Julekalender : Luke 6

  • Kathleen

    Alt ordner seg alltid til slutt – (mange) flere burde forstå det. Jeg koser meg med te, bøker og kattepusen. Også prøver jeg å vri julegavedelen over til kreativitet, så slår jeg to fluer i en smekk.

  • fred

    Takk for nok en video! Men døh, pusser du sølv?

  • rullerusk

    Kathleen: Høres ut som du har en strålende ordning på dette. Jeg har det også fint med te og bøker, og heldigvis har kjærsten min en kattepus jeg kan låne :)

    Fred: Gjør nok det ja. Ikke mitt eget da. Men en av mine faste juleforberedelsesoppgaver hjemme hos min mor er støvtørking og sølvpuss. Heldige meg.

  • Lothiane

    Nydelige sangen…
    Den roet i hvert fall meg ned nå på morgenkvisten. Fin start på dagen.

    Så koselig det er i bloggen din for tida, jeg liker førjulspostene dine. :)

  • rullerusk

    Ja, jeg tror Eva Cassidy kan berolige selv de mest urolige sinn. Som et mykt kosepledd for sjelen. Man trenger sånt tidlig på morgenen :)

    Blir glad av å høre at mine forsøk på å skape koslig førjulsstemning her har lykkes.

Legg igjen en kommentar

