Finanskrise fører til zombieangrep

Nettstedet i09 har undersøkt sammenhengen mellom urolige tider og produksjon av zombie-filmer. Det viser seg at nedgangstider fører til oppgang i antall filmer om udøde som vil spise hjernen din.

Siden jeg så denne fine grafen har jeg ventet på en ny zombiefilm, nå som finanskrise virkelig har begynt å hamre på døra her i gamlelandet (men hvorfor går ikke renta på lånet mitt ned? Får alle finanskrise bare ikke jeg? Urettferdig!). I dag ga NRKs Kulturnytt meg det jeg har ventet på; Tommy Wirkola, regissøren av Kill Buljo, har lagd zombie-filmen Død snø. Og jammen meg skal den ikke bli vist på Sundance-festivalen i USA og. Tenker jeg får trøste meg med at jeg i det minste ikke blir jaget av en gjeng med vandøde mens jeg venter på rentekutt.

Her er traileren til Død snø:

About Rullerusk

Rullerusk er bibliotekar, litteraturviter, tegneserienerd og skravlebøtte. Vis alle innlegg av Rullerusk

4 responses to “Finanskrise fører til zombieangrep

Legg igjen en kommentar

