Julekalender : Luke 1

I dag er det første desember og allerede i går var det første søndag i advendt. Vi er offisielt inne i adventstiden og jeg erklærer herved Rullerusks julekalender for åpnet. Som dere kan se av de følgende bilder er jeg klar for advendt. Advendtsduk og advendtslys er på plass:

dsc00626

Juleduk, lysestaker i sesongriktige farger og selvsagt et advendtskalenderlys:

lys2

Og sist men ikke minst M-sjokoladekalender. Første luke vil bli åpnet i ettermiddag (kall meg gjerne sprø, men jeg orker ikke søtsaker tidlig på morgenen).

mkalender

Dette er trinn 1 mot jul. Stjerne i vinduet og intens brenning av kongerøkelse er noe jeg gleder meg til, men jeg synes man må vente litt til.

Jeg innleder ihvertfall måneden og julekalenderen med å gi dere en låt med (ta-daaa) The Decemberists (hvem ellers). Litt corny video, men den er vel passende til disse juletider hvor man jo helst skal tenke på at man skal være snill mot andre.

About Rullerusk

Rullerusk er bibliotekar, litteraturviter, tegneserienerd og skravlebøtte. Vis alle innlegg av Rullerusk

2 responses to “Julekalender : Luke 1

  • Lothiane

    Så koselig du har ordnet det til jul her i bloggen din! M-sjokoladekalender har jeg aldri hørt om, men det er jo snadder. :)

    Ønsker deg en fin førjulstid!

  • rullerusk

    Takk. :) Flere koslige juleting er på vei.

    Og det er altså ikke julekalender med M-sjokolade i, men sjokoladekalender med tema fra tegneserien «M» (se bildet). Skjønner nå at det var litt dårlig formulert av meg (hadde helt glemt at M jo er en sjokolade). Men julekalender med M i stedenfor bare vanlige melkesjokolade var jammen ingen dum ide :)

Legg igjen en kommentar

