6 (u)interessante ting om meg

Jepp, da var jeg blitt memetægget av Vårløk. Det er tydeligvis noen der ute som synes at bloggere ikke skriver nok om seg selv som det er og har laget dette memet som går ut på at bloggere skal utlevere seks mer eller mindre interessante fakta om seg selv. Selvabsorbert og glad i snodig trivia som jeg er, synes jeg selvsagt at dette er litt gøy. Reglene for memet er som følger:

  1. Du må linke til den som tagget deg,
  2. Lag en liste med seks (u)interessante ting om deg selv, og
  3. Tagg fem andre blogger, og la dem få vite det gjennom å kommentere på deres blogg

Så her kommer det:

6 ikke så veldig spennende fakta om meg:

1. Jeg er veldig glad i trær

2. Når jeg tenker intenst på noe snakker jeg med meg selv (egentlig til en tenkt tilhører), ikke høyt, men jeg beveger leppene og gestikulerer. Gjerne mens jeg går bortover gata. (Ja, folk ser ofte rart på meg).

3. Jeg har hatt førerkort i snart 9 år, men er redd for å kjøre bil

4. Jeg ønsker meg en katt (helst en norsk skogskatt, de er fine og fluffy)

5. Jeg liker partall bedre enn oddetall

6. Min favorittgrønnsak er brokkoli (tett fulgt av gulrot og blomkål)

Også liker jeg å bryte regler innimellom så jeg tægger bare fire stykk: Fnugg, Gunn-Kristin, Kvinnekongen og Merqurio

About Rullerusk

Rullerusk er bibliotekar, litteraturviter, tegneserienerd og skravlebøtte. Vis alle innlegg av Rullerusk

14 responses to “6 (u)interessante ting om meg

  • Kathleen

    Min favorittgrønnsak er og brokkoli. Jeg bruker det tilogmed i taco – nam!

  • rullerusk

    Høres ikke dumt ut. Har ikke prøvd brokkoli i taco, men pleier å ha det i gryta når jeg lager burritos. mmh… godt!

  • vaarloek

    jeg hadde faktisk tenkt å putte: jeg har ikke førerkort på lista, og det er fordi jeg egentlig er livredd ansvaret det er å kjøre en bil. heh. og jeg snakker til meg selv (altså en imaginær motpart) langs veien når jeg går alene jeg og. always have, always will.

  • rullerusk

    Ah, godt å vite at ikke bare jeg som ikke klarer å redegjøre for tankerekkene mine uten en «samtalepartner». Det verste er at jeg av og til gjør det når jeg er sammen med andre mennesker. Jeg synker inn i mine egne tanker og våkner opp av at noen ser på meg og sier «Eeh, snakker du med deg selv nå?». En smule pinlig.

    Bil ja. Det gikk greit å ta lappen, men så begynte det å gå så lang tid mellom hver gang jeg kjørte og da ble jeg mer og mer nervøs for hver gang fordi jeg ikke helt husket hvordan man bør være i trafikken. Og nå har jeg altså ikke kjørt bil på over to år og tør overhodet ikke prøve igjen. Da må jeg i såfall ha verdens flinkeste og roligste kjørelærer i passasjersetet. Bah! Privatbilisme er uansett ondskap. Hurra for kollektivtrafikken!

  • fred

    Hø, jeg har ikke lappen men liker godt å kjøre bil. fort. synes det er lettere å kjøre fort og på svingete veier. ikke nødvendigvis samtidig, riktignok. og når jeg tenker ordentlig på noe når jeg går snakker jeg høyt. katten vår var skogkatt. og jeg liker å snakke (skrive) om meg selv. Isj.

  • rullerusk

    Kanskje du kan bli kjørecoachen min fred? Fint å høre at vi er flere i Snakke med seg selv-klubben. Trodde jeg var litt rar jeg, men det er jeg tydelig vis ikke. Hm, dine tendenser til selvutlevering her i kommentarfeltet kan tyde på at du har en litt bloggerspire i deg. Det tror jeg. ;)

  • Lothiane

    Jeg kjenner meg veldig igjen i 2, 5 og 6. :)

  • rullerusk

    Ah, enda et medlem i Snakke med seg selv-klubben. Flotte greier! :)

  • Undre

    Noko heilt anna:

    Plutselig begynte jeg å diskutere noe du hadde sagt inne hos Virrvarr inne i bloggen min og nå tenker jeg at det er mest høflig å si ifra:

    http://undreverset.wordpress.com/2008/11/29/angaende-tilfellet-mads-larsen/#comment-19860

  • merqurio

    Ha. tagget du meg her?

    og shit har du hatt lappen i 9 år. my god.

  • 6 (u)interessante ting om meg « Den siste spiker’n

    […] satte meg på en oppgave som jeg tydeligvis må gjøre med samvittighet for å ha æren i behold. Rullerusk tagget meg og tvang meg bort fra jobben og inn i dyptgående spekulasjoner om egen […]

  • rullerusk

    Jepp, gjorde det.

    Ja, 9 år i februar. Tida flyr. Står 15. februar 2000 på førerkortet om jeg ikke husker helt feil. Gøy å se på bildet da. Da hadde jeg fortsatt langt mørkt hår og litt mindre piercinger. Ah, naive ungdom..

    Hva med deg? Har du fått tatt lappen? Du må vel det nå som du bor uti huttiheita skævven.

  • merqurio

    Har lappen, men har bare hatt den i tre år.
    En treig jævel. Dessuten må jeg kjøpe meg ny bil, da en liten knært med forhjulstrekk ikke klarer brakden om vinteren. Firehjulstrekker FTW!

    ja ja.. det blir meg og Kurt Oddekalv.

    Dessuten vil jeg se de andre tattisene dine..

  • rullerusk

    Se der ja. Vi leker ikke bil nei. Jeg kommer vel til å lære meg å kjøre bil igjen en eller annen gang jeg og. Når jeg har hus og unger og må frakte rundt barn, ved og malingsspann eller hva det nå er etablerte mennesker driver med (jeg jo ganske etablert nå, men bare sånn urban-etablert, man er ikke ordentlig etablert før man hogger ved og pusser opp kjøkken).

    De andre tattisene ja. Jeg lurte på å lage en hel post hvor jeg viser fram kroppskunsten jeg har samlet hittil. Særlig ettersom det ene bildet jeg har lagt ut av stjernetatoveringen min er ganske dårlig. Har bare en tatovering til da. Også en scarification. Planlegger tatovering nummer tre, men har problemer med både å bestemme meg for sted og motiv, og med finansiering.

Legg igjen en kommentar

