Sisters are doing it for themselves… in Oslo!

Jeg mottok akkurat den beste musikalske nyheten jeg har hørt på lenge: I mars 2009 spiller The Sisters of Mercy i Oslo! Billettene legges visstnok ut på lørdag. Disse legendene innen gotisk rock kan man ikke gå glipp av. Jeg er ihvertfall klar for å finne fram den svarte sminken og så herje løs til «Temple of Love». Jeg lurer på om jeg rekker å slanke meg inn i de svarte lakkbuksene jeg kjøpte i ’99 innen mars…

Sisters of Mercys største hit «Temple of Love» (’92-versjonen):

Cover av The Stooges’ «1969»:

About Rullerusk

Rullerusk er bibliotekar, litteraturviter, tegneserienerd og skravlebøtte. Vis alle innlegg av Rullerusk

9 responses to “Sisters are doing it for themselves… in Oslo!

  • jokke

    Ooooo….

    [skrive ned i boka]

  • rullerusk

    Jupp, her det bare å rydde plass i kalenderen.

  • Delirium~

    Jeg har billetter! Fikk med meg en kompis jeg var på Arvika med i 1998 og så Sisters med, og dernest en gammelgother av en venninne som ikke har fått sett disse Gamle Heltene.

    Gleder meg som en unge!

  • rullerusk

    Høres kjempebra ut. Jeg skal dra med et par venninner som heller ikke har sett dem før. Glede seg masse!

  • Liberté

    The Sisters har insistert og protestert mange ganger at de ikke tilhører sjenre Gotisk rock.Jeg syns selv Bauhaus er et interessant live band men kan ikke se hvorfor disse band blir satt i samme bås.Tidlig Cure,Joy Division og Siouxsie er en ny type Punk Rock og de har alle sammen alltid sagt at de ikke ville at «emo» kids eller «nemi»girls skulle prøve å etterligne dem.De sistenevnte kommer fra punk rock hvor poenget var å finne sin egen style.Vi vet hvordan det endte for noen.Iroquois,rotter og alt det bullshit.

  • Rullerusk

    Tja, jeg vil fortsatt si at Sisters og Mercy passer under betegnelsen goth rock, og synes faktisk det er en god del likhetstrekk mellom deres musikk og Bauhaus.

    Joy Diviosn, The Cure og Siouxie and the banshees går vel mest under betegnelsen post-punk; musikk som har røtter i punken men som har utviklet sjangeren videre med et mer eksperimentelt lydbilde og ofte mer popete. De siste årene har det vært en flom av nye band som har prøvd å etterligne disse til det kjedsommelige. Noen vil alltid etterligne de store, men det er vel strengt tatt mest etterlignernes problem og ikke originalene.

  • Jarl-Stian

    Hei, fant bloggen din da jeg søkte etter Sisters of Mercy billetter på nett. Har du eller vet du noen som kan ha en ekstra billett til konserten? Er veldig interessert i å kjøpe.

    Mvh Jarl-Stian

  • Rullerusk

    Hei Jarl-Stian. Beklager, men jeg vet ikke om noen som sitter på en overflødig billett. Lykke til i jakten videre!

Legg igjen en kommentar

