Mine muser

Virrvarr postet nettopp en beskrivelse av hvordan hennes muse ser ut og oppfordret andre til å gjøre det samme. Denne ideen traff meg ganske bra ettersom jeg akkurat har begitt meg inn på kreativ skriving igjen. Dermed har jeg tenkt mye på dette med inspirasjon i det siste. Så her kommer et lite innblikk i hva som inspirerer meg når jeg sitter og leker forfatter for tida.

Robert Smith – min avgud

robert_smith

Francesca Lia Block – jeg er ikke kjempefan av alt hun skriver, men hun har en energi i tekstene sine og et fantastisk fantasifullt språk som vekker skrivelysten i meg

block184

Lisa Charlotte Baudouin Lie – er riv ruskende sprø og skriver bøker jeg skulle ønske jeg hadde skrevet

lisalie

Courtney Love – notorisk bad girl og skaper av sanger og tekster som kan drømmes til

courtney-love-by-hedi-slimane

About Rullerusk

Rullerusk er bibliotekar, litteraturviter, tegneserienerd og skravlebøtte. Vis alle innlegg av Rullerusk

2 responses to “Mine muser

  • Kathleen

    Jeg digger Francesca Lia Block! Synes hun skriver så fint og enkelt. Leste mye av henne da jeg var sånn ca.16 år og i full identitetskrise. Hun fikk meg til å føle meg spesiell, på en måte. Sånn eureka-jeg-er-en-gudinne-jeg-også!

  • rullerusk

    Jepp. Hadde akkurat den samme greia da jeg var ca 16 :D

Legg igjen en kommentar

