Høstmusikk

Det er noe med høsten som gir meg lyst til å holde meg hjemme om kveldene. Helst i sofaen med en bok og en kopp te. I tillegg trenger jeg selvsagt musikk som bidrar til passende stemning. Musikk som er behagelig nok til at den kan gå uforstyrrende i bakgrunnen, men interessant nok til at man bare kan lytte mens man stirrer ut av vinduet på lyset som forsvinner. Gjerne melankolsk, men også trøstende og beroligende. Her har dere låter fra fem artister som følger meg denne høsten.

Loreena McKennit – Marco Polo

Iron and Wine – Boy with a coin

Magnolia Electric Company – Don’t fade on me

Feist – My moon, my man

David Sylvian – Orpheus

About Rullerusk

Rullerusk er bibliotekar, litteraturviter, tegneserienerd og skravlebøtte. Vis alle innlegg av Rullerusk

7 responses to “Høstmusikk

  • vaarloek

    boy with a coin er en sånn sang man aldri blir lei av, enda den går på repeat på repeat på repeat … iron & wine er litt sånn, på en generell basis.

  • rullerusk

    Hei Vårløk. Hyggelig å se deg her. Og du har rett angående Iron and Wine. Jeg har hatt The Sheperd’s Dog gående en del på repeat i det siste ja.

  • stiftet

    Hej Rulle har du redan bestämt vad som är höstens låtar? :) Jag gillar I&W också men märkligt nog var det inte direkt fängande att se dom live. Ett par förslag till påfyll: Ham Sandwitch «keep sake» väldigt bra just nu! Conor Oberst «Get-Well-Cards» fin gitarr emo, Wampire Weekend senaste album är väldigt fint «M79» är koselig liten bit.

  • rullerusk

    Hei Stiftet. Tja, kan godt hende at det kommer en oppfølger-liste litt seinere. ;) Jeg så I&W på Øya og jeg ble ikke så revet med nei. Men det er jo sånn med en del band; veldig bra på plate, ikke så bra live. Jeg elsker jo Magnolia Electric Co., men kjedet meg mest da de spilte på Rockefeller for en tid tilbake. Et band som fenget meg skikkelig live på Øya i år var Okkerville River. Jeg har ikke hatt tid til å høre på noen av platene deres, men jeg tror det er stor sjanse for å de vil få mye spilletid på stereoen min utover høsten.
    Mange takk for musikktipsene dine. De skal sjekkes ut ved første anledning.

  • tordenlill

    Tusen takk for en fantastisk reise i musikk :-)

  • vaarloek

    samme her, så i&w på rockefeller fra første rad i januar, og det var … helt okei, liksom. et par gylne øyeblikk, men magien var stort sett ikke der. jeg tror jeg vil se sam beam solo en plass jeg kan ligge utstrakt på gresset og høre bølgebrus og vinden suse i trær. og se på skyene eller stjernene. noe sånt.

  • rullerusk

    Hei Tordenlill. Takk for at du tok turen innom her. Så bra at du liker høstmusikken min. Det er mye vakker stemning å hente der.

    Vårløk: Drømmescenarioet ditt med solo Sam Beam høres absolutt fantastisk ut. Hm, tror jeg vil sitte oppe i et tre og dingle med beina der.. :)

Legg igjen en kommentar

