Bloggens dag-Rullerusk anbefaler

I går, 31. august, var det Bloggens dag, eller Blog Day. Denne dagen ble i år markert for fjerde gang og går ut på at bloggere skal anbefale andre blogger for sine lesere. Dette gjør man ved å poste en liste over fem blogger man liker. Denne markeringen gikk meg altså hus forbi i går, men ettersom Virrvarr har vært så snill og anbefalt min blogg i sin Blog Day-post kan ikke jeg være dårligere. Så her er min liste (og når Virrvarr ikke er på den så er det ikke fordi jeg er frekk og utakknemlig, men fordi jeg går ut i fra at alle kjenner til henne fra før):

1. Bharfot Din ultimate guide til kulturlivet i Oslo. Analyserer, anbefaler og avskriver det som skjer med snerten penn.

2. Streck Her kan du følge Sagan om Emo, vakkert illustrert i stadig skiftende og eksperimenterende stil.

3. Syltegeek Syltegeek aka Maren har i det siste tatt opp bloggpennen igjen. Hun skriver om «håp, politikk og andre livsnødvendigheter». Engasjerte og varme betraktinger om livet og sånn.

4. Engeline Skriver om litteratur, om livet og om så mye annet. Stilsikker og innsiktsfull.

5. Tokyomango Lisa Katayama er oppvokst i Tokyo, bor i USA og når hun ikke skriver for Wired eller io9, skriver hun blogg om kulturfenomener og artige ting fra Japan. TokyoMango er som en japansk miniversjon av BoingBoing. Gøy!

Aargh, fem er en altfor kort liste! Så sjekk ut bloggrollen for flere anbefalinger av fine blogger. Ha en fin bloggende dag. :)

About Rullerusk

Rullerusk er bibliotekar, litteraturviter, tegneserienerd og skravlebøtte. Vis alle innlegg av Rullerusk

6 responses to “Bloggens dag-Rullerusk anbefaler

  • Oda

    Åj, rett inn i den dårlige samvittigheten min her, Rulle – jeg oppdaget Bloggens Dag i går kveld, men hadde selvfølgelig ikke tid til å anbefale noen… skjønt selvfølgelig kan man gjøre det på etterskudd idag, du har rett. Får se om jeg tar meg sammen, men uansett: Ekstra hyggelig å bli anbefalt av deg, som ville ha vært på toppen av min liste også (and I’m not just saying that).

  • rullerusk

    Aaw, takk Oda. Ikke stress med dårlig samvittighet, selv om jeg jo er nysgjerrig på hvem du hadde anbefalt andre enn undertegnede. Og det er absolutt lov å gjøre ting litt på etterskudd. Jeg tror ikke bloggpolititet kommer og tar oss…

  • Maren

    Takk for anbefalinga! Og for de andre linkene også, som jeg nå er i ferd med å sjekke ut.

  • rullerusk

    Hei Maren. Bare hyggelig. Håper du liker noe av det du finner og at du fortsetter å skrive så bra på din egen blogg. Fint å se at du oppdaterer ganske ofte nå.

  • stiftet

    Tack Rulle, you´r such a sweetheart. :)

  • rullerusk

    hei stiftet. Alt for deg ;)

Legg igjen en kommentar

