Naughty librarian?

Foruten vårt blodferske forhold er det andre nye og spennende ting som skjer i mitt og min utkåredes liv. Jeg har rykket oppover rangstigen i bibliotekverden og fått fast ansettelse på selveste universitetet. Og mens jeg gjør min del for å dytte sårt tiltrengt kunnskap inn i hodene på nye akademiske generasjoner har min kjære satt seg på skolebenken igjen. Etter å ha vært borte fra utdanningssystemet en stund fant han ut at universitet kunne være en fin plass å henge. Men for å komme inn der trenger man altså denne forbaskede studiekompetansen. Løsningen; privatgymnas. Så i det den unge herremannen nok en gang finner fram skolesakene, sitter jeg på lunsjrommet og blir følt på tennene av mine nye kollegaer. De fleste er en generasjon eller to over meg. Etter siste oppdatering om småbarna til de av mine kollegaer som ikke er museumsklare, faller følgende ordveksling:

Eldre kollega 1: «Ja, har du noen barn da»?

Jeg: «Nei».

Eldre kollega 2: «Har du mann da»?

Jeg: «Eh, nei».

Jeg: «Jeg har hatt kjæreste i en uke og tre dager»

Eldre kollega 3: «Ja, hva driver han med da»?

Jeg: «Han går på videregående».

Etter å ha nytt de litt forvirrede og småsjokkerte uttrykkene i noen sekunder, forklarte jeg tålmodig at min kjære nok både er myndig og over den seksuelle lavalderen. Ellers kunne det snart ha dukket opp et nytt skilt i skranken ved siden av utlånsreglene: «WARNING: Naughty librarian».

About Rullerusk

Rullerusk er bibliotekar, litteraturviter, tegneserienerd og skravlebøtte. Vis alle innlegg av Rullerusk

Legg igjen en kommentar

