Det var det jeg visste…

Jeg tror kjæreste xkcd her er inne på grunnen til at jeg aldri helt klarte å ta litteraturvitenskap seriøst, selv da jeg studerte det selv. Jeg satt altfor mye og fniste for meg selv da jeg skrev hjemmeeksamner, og hadde det veldig moro med alle de rare konklusjonene jeg kunne trekke ut av tekster. Så det ble aldri noen seriøs litteraturviter ut av meg. Men moro var det. Hm, må kanskje lese litt Barthes i helga for mimringens skyld…

About Rullerusk

Rullerusk er bibliotekar, litteraturviter, tegneserienerd og skravlebøtte. Vis alle innlegg av Rullerusk

3 responses to “Det var det jeg visste…

  • fred

    Sånn ere med kunsten. På den ene siden: haha! På den annen side: Det er din egen opplevelse som teller (noen ganger). Så til kombinasjonen: skal man ta opplevelser seriøst, og i forlengelsen av det institusjonalisere dem? Hæ? Hæ?
    Ellers: takk for nytt innlegg!

  • virrvarr

    *koser Roland Barthes*

    Han ville ikke lurt meg, Munroe. Jeg ville drillet ham på Derrida og DeMan, ville jeg :D

  • rullerusk

    Det ville du nok, Virrvarr. Personlig syntes jeg at DeMan var et ork. Likte bedre hyggelige fyrer som Walter Benjamin :)

Legg igjen en kommentar

