Spøkelseshuset

Det er deprimerende stille på jobben for tida. Nå er det praktisk talt ingen studenter her, unntatt noen stakkarer som sikkert leser til konteeksamen. Noen få lærere og ansatte slenger innom, men stort sett er biblioteket og i grunn hele bygget urovekkende stille. Det blir nesten en spøkelsesaktig stemning når et hus man er vant til å se fullt av folk plutselig er tømt for liv. Skummelt. I dag kom jeg over videon til Tears for Fears’ låt «Head over heels». Gjett hvor glad jeg ble da jeg oppdaget at videoen til denne utrolig kule låta foregår i et bibliotek! Så nå har jeg sittet og sett på den mens jeg drømte om lignende livlige tilstander her jeg er…

About Rullerusk

Rullerusk er bibliotekar, litteraturviter, tegneserienerd og skravlebøtte. Vis alle innlegg av Rullerusk

Legg igjen en kommentar

