Jobbintervju

I dag skal jeg møte hun som eier hundevalpen som kanskje skal bli min. Hun ringte meg i går og mente at det var best at vi møttes personlig for å snakke om valpen og eventuelt eierskap. Jeg er overraskende nervøs. Det føles litt som om jeg skal på jobbintervju, og på en måte er det jo det. Oppdretteren skal finne ut om jeg er en som duger til å ta vare på et lite hjelpesløst vesen og oppdra det til å bli en flink og voksen hund. Selvsagt var jeg i villrede da jeg stod foran klesskapet i morges. Hva slags antrekk er det egentlig som signaliserer «ansvarlig hundeeier»? Jeg endte med en rosa blomstrete retro-kjole som jeg ihvertfall føler meg fryktelig fin i. Hvis kriteriet for å få en hund er å sprade rundt i gortex og allværs-jakke for å vise hvor sporty jeg er så får det heller være.

Siden forrige innlegg har jeg styrtlest valpebøker, samt trålet gjennom hver eneste nettside om Chinese Crested jeg kunne komme over. Det har også blitt en del telefoner til venner som har hund for å be om meninger og råd. Jeg har fått mye hjelpsom tilbakemelding, samt tilbud om hjelp til hundepass fra venner og familiemedlemmer. Så det begynner å vippe i retning av hundeeierstatus. Hvis jeg da bare består denne ettermiddagens prøve.

Legger ved denne videoen hvor en eier viser hvor lydig powder puffen hennes er (for ikke å snakke om utrooolig søt). Kanskje min blir like flink?

Oppdatering: Selvsagt var hundeoppdretterne kjempekoslige mennesker som bare ville treffe meg slik at vi kunne få snakket litt ordentlig om løst og fast angående valpen og hundehold generelt. Ingenting å engste seg for med andre ord. Så nå får jeg valpebesøk til helga. Mellom fredag og søndag skal jeg og lille vovsen finne ut om vi har en framtid sammen. Og hvis vi liker hverandre drar han kanskje ikke hjem på søndag, men blir for godt.
Jeg tror navnet hans kommer til å bli Attila. Han får jo en litt brutal navnebror, men det har en fin klang.

About Rullerusk

Rullerusk er bibliotekar, litteraturviter, tegneserienerd og skravlebøtte. Vis alle innlegg av Rullerusk

8 responses to “Jobbintervju

  • Andreas

    Herregud for en sjarm. Tar ikke du den så gjør jeg det :)

  • rullerusk

    Hehe, du begynner å falle for powder puff-sjarmen du og? Kanskje du vil komme og hilse på når jeg får valpebesøk i helga?

  • Andreas

    Så flott at møtet gikk så bra. Kommer veldig gjerne og hilser på!! Må si jeg smeltet helt for den lille krabaten der. Tror ikke det blir noe problem med hundepass for å si det sånn :-)

  • rullerusk

    Også du som liksom var skeptisk da jeg begynte å snakke om hund. Disse pelsballene er jo uimotståelige. Så nå er du satt opp på lista over potensielle hundepassere. :)

  • Tegnestiftet

    Oj oj oj, för en fantastisk liten skapelse. Glädjer mig med dig.

  • rullerusk

    Ja, hurra! :)

  • Tina

    Så utrolig søt!!! Trur du kommer til å bli en super hundeeier! :) Lykke te me hundehelga!

  • rullerusk

    Hei Tina. Bra du har trua på meg. Er jo litt nervøs for dette her… :)

Legg igjen en kommentar

