Sommerfølelse

Jeg føler at det er med blogging som med dagbokskriving. Når man er glad og det skjer masse gøye ting har man ikke tid til å skrive dagbok. Når jeg en sjelden gang titter i gamle dagbøker (sjelden fordi det som regel er utrolig pinlig lesning, jeg må aldrialdri bli berømt slik at noen får lyst til å publisere fjortisnotatene mine) handler det oftest om hvor miserabel jeg er (gjerne noe med en gutt å gjøre selvsagt). Jeg er skeptisk til de som blogger veldig privat om sine personlige problemer, det skal i hvertfall godt gjøres å slippe unna med det, og jeg har sverget på at jeg aldri skulle bli en av dem. Likevel, da jeg hadde en kjip periode i vår pga kjærstebrudd ble jeg overveldet og overrasket av behovet for å øse ut mine følelser her på bloggen. Heldigvis klarte jeg å la være. I stedet ble det altså til at jeg ikke skrev noenting. For hver gang jeg satte meg ned for å skrive var det bare bitterhet som kom ut. Og da valgte jeg heller å tie.

Nå har det seg sånn at min nest største frykt da jeg var helt nylig singel (den største var selvsagt at jeg skal bli gammel og grå med bare en katt og en flaske sherry til selskap) var at jeg ville tilbringe de fleste av mine kvelder med å sitte sturende i leiligheten mens jeg glante i veggen og hørte på «To wish impossible things» med The Cure og lignende sippelåter på repeat. Kanskje ville jeg slå på gullrekka på NRK hvis jeg virkelig ville slå meg løs på fredagskvelden. Gjøre desperate forsøk på å drukne sorgene i billig rødvin og potetgull. Men så viser det seg da, at jeg faktisk har skikkelig mange venner. Gode venner. Som ringer og tekster og vil ha meg med på konserter, grilling, is i parken og brettspillkvelder. Det er ikke bare naturen ute som har blomstret i det siste, det er meg og (beklager cheesy metafor). Jeg prøver altså å si at jeg er uforskammet glad om dagen og altfor opptatt av å nyte livet med venner, øl, musikk, natur og flørting til å kunne henge på nettet hele tida. Og selv om jeg har litt dårlig samvittighet for forsømme fine bloggen så er vel strengt tatt denne tilstanden en bra ting.

I går var jeg ute for å kjøpe sommermusikk og kom hjem med debutplata til Ida Maria (ja jeg synes også hun er litt vel hypa, men noen av låtene er tøffe og sommerete) og Rosie Thomas’ album If songs could be held. Jeg hørte Rosie Thomas for første gang da jeg var på en fantastisk hyggelig grillfest forrige lørdag og ble litt forelsket i henne. Rosie er min utvalgte musikalske sommerpike i år. Tenkte jeg skulle spille den fine sangen «Pretty Dress» for dere her. Den har en fin video og.

Jeg har noen artige tegneserieting å skrive om, samt andre ting, så det skal nok bli litt oppdateringer framover. Men så lenge solstrålene kribler i blodet og det skjer andre viktige ting (som EM fx) så vil det desverre gå litt lenger mellom postene enn hva jeg egentlig er komfortabel med. Håper dere forstår og er like sommergira som det jeg er :)

About Rullerusk

Rullerusk er bibliotekar, litteraturviter, tegneserienerd og skravlebøtte. Vis alle innlegg av Rullerusk

6 responses to “Sommerfølelse

  • Andreas

    Woho!!! Hurra og hallo! Endelig nytt blogginnlegg. Forståelig med sommerferie her også. Men ser frem til tegneserietinga dine.

  • Tegnestiftet

    Hej Rullerusk, fint att du koser dej och gör andra saker än att glo in skärmen. Jag tror det är ganska lugnt just nu, inte många nya poster på min fid i alla fall. Själv orkar jag inte inte heller sätta ut någon ny post, blir liksom aldrig riktigt färdig. Läser förresten «V som i vendetta» den är ganska bra om än lite tung, klassisk engelsk svartvit seriestil (typ Modesty Blaise).

  • rullerusk

    Hei Andreas. Jeg vet jo at du er lei deg for hver dag som går uten et blogginnlegg fra meg så jeg skal gjøre mitt ytterste for å skrive jevnlig. Hvis ikke får du bare love å spandere øl på meg ute så kan du få nyte skravlinga mi live in action ;)

    Hei Stiftet. Håper du også har en fin sommer foreløpig, selv om den har blitt litt kjøligere nå. Tror neppe vi er de eneste bloggerne som har begynt å ta det litt rolig nei. «V for Vendetta» er en av mine favoritter, har lest den flere ganger. Den er virkelig helt fantastisk. Allan Moore er min helt. Synes filmatiseringen var ganske bra også, men selvsagt ikke i nærheten så bra som serien. Kanskje vi får tatt en øl sammen i løpet av sommer også? Vi har jo en tendens til å oppholde oss på de samme stedene :)

  • Tegnestiftet

    Ja nästa gång kan vi ta en öl. :)

  • rullerusk

    Høres lovende ut :)

  • Andreas

    Aha!! Nå slipper du ikke unna. Dette skal følges opp. Lover så my øl du vil ha :-) Alan Moore står oppført som Gud i min synonymbok. For en forfatter!! Noe av det helligste jeg har er signerte bøker av ham.

Legg igjen en kommentar

