Mine fine lesere

Jeg har akkurat vært inne og tittet på Et vakkert sinn hvor Joakim som en av mange bloggere snakker om hvordan man kan få flere lesere til bloggen sin. Han har også besøkstall å skryte av som jeg ikke er i nærheten av engang. Men jeg velger å ikke ta det så tungt. Statistikken min går oppover selv om de store bloggerne sikkert ville fnist av mine besøkstall. Jeg har nok bevisst valgt å være litt liten. Jeg har ikke titler på postene som inneholder sex eller banneord. Jeg skriver om tegneserier og ting som kunst av plastposer. Jeg pinger ikke Bloggrevyen i ett sett og legger ikke igjen kommentarer på en masse andre blogger bare for å dra oppmerksomhet mot min egen. Jeg leser noen få blogger som jeg mener er virkelig gode, og jeg legger igjen kommentarer når jeg virkelig har noe å si. Den viktigste drivkraften bak denne bloggen er tross alt at jeg liker å skrive her. Og at noen, samme hvor mange, liker å lese det jeg skriver. Dere som er mine faste lesere kan nok telles på to hender og de fleste av dere kjenner jeg personlig, men det gjør bare at dere betyr desto mer for meg. Jeg setter stor pris på hver eneste leser og jubler over hver kommentar jeg får. Jeg skal ikke si så mye mer, for bloggere som skriver om blogging er noe av det kjedeligste jeg vet. Jeg ville vel egentlig bare si at jeg synes det er veldig hyggelig at det finnes andre særinger der ute som synes det er gøy å lese om ting jeg synes er bra, viktig eller bare artig.

Jeg har som noen kanskje har lagt merke til laget en gjestebok som ligger under Introduksjoner. Den har ikke blitt skrevet så mye i, men så har jeg heller ikke promotert den i noe særlig grad. Men jeg blir altså veldig glad om noen har lyst til å legge igjen en hilsen der, enten jeg kjenner dere fra før eller ikke.

Også må vi selvsagt ta en sang. Denne har jeg hatt på hjernen i et par dager nå og føler derfor selvsagt at jeg må dele den med dere. Det er en av mine favoritt punklåter, «Another Girl, Another Planet» av The Only Ones. Enjoy.

About Rullerusk

Rullerusk er bibliotekar, litteraturviter, tegneserienerd og skravlebøtte. Vis alle innlegg av Rullerusk

10 responses to “Mine fine lesere

  • Oda

    Det er veldig fint at det finnes andre særinger… :-)

  • rullerusk

    Jepp, og veldig fint at det finnes et internett slik at vi kan finne hverandre :D

  • Joakim

    Jeg har ikke gjort noe for å få det besøkstallet jeg har fått, det har jeg tenkt veldig lite på. Jeg kjenner fler som har blogger som har levd kortere enn min, som har både 5 og 10 ganger så mye besøk som min.

  • rullerusk

    Hei Joakim. Dette var ikke ment som kritikk av deg. Var ikke din blogg jeg tenkte på da jeg skrev om disse som bruker alle mulige triks for å få treff. Posten din ble bare nevnt som det som satte i gang tankene mine rundt dette, beklager hvis jeg fikk det til å høres ut som om du er en av disse spekulative typene. Er jo helt enig i det du sier om at man bør satse på kvalitet og at det er det sikreste kortet for å få en bra blogg med trofaste lesere. Selv om min blogg nok er 50 % skravling og 50% mer gjennomarbeidede ting. Men det er nå engang stilen jeg har bestemt meg for ;)

  • Joakim

    Nei, jeg tok det ikke som kritikk:) Men følte jeg måtte reddferdiggjøre besøkstallet mitt litt allikevel, for det er jo ganske høyt, så enn kunne jo tro jeg har gjort noe bevist for å få det så høyt:) Men det har jeg jo ikke;) Kvalitet fremfor kvantitet, alltid, det mener nå jeg:)

  • Joakim

    Der ble det noen skriveleifer gitt, pytt pytt.

  • rullerusk

    Ah, trykkleifer er bare tegn på at man er engasjert :)
    Bra du ikke tok det som kritikk.
    Kanskje er min tale om at «åh, jeg er så sær, det er bare derfor jeg ikke får så mange treff» bare et forsøk på å rettferdiggjøre mine relativt lave besøkstall? Å klamre seg til «misforstått geni»-tittelen er jo en klassiker ;)
    Jeg får i det minste flere treff enn hun som søkte om «bloggerlønn». 150 treff i uka tror jeg hun hadde, hehe.

  • Joakim

    Hehe, jeg får fler treff på et par timer, enn hva hun gjør i uka;) Og jeg har ikke søkt og blogglønn, skjønt jeg burde da fått fremfor henne. Bare blogg i vei kjære deg, ikke bry deg om ting som blogg eliten, besøkstall og popularitet. Det er som jeg skrev i mitt innlegg, de seriøse er ofte de som overlever på lengre sikt.

  • rullerusk

    Jepp. For meg er det vikigste å ha en fin blogg som jeg har det moro med. Føler egentlig at det er koslig å ha en liten blogg. Virker veldig slitsomt å være sånn eliteblogger. Hm, kanskje jeg skal lansere et nytt begrep for små kvalitetsblogger? «Intimblogger» fx? Eller «nisjeblogger»? ;)

  • Joakim

    Vi har jo enkelte elite bloggere, som tilsynelatende bruker alt for mange timer daglig foran skjermen sin, kanskje dette er dagdrivere uten fast ansettelse?. Har vært «offer» for noen av disse elite bloggerne, de tror de eier bloggrevyen osv, rister bare på hodet av dem.

    Intimblogg, ja den kunne jo fungert den:)

Legg igjen en kommentar

