Get Awkward

Trenger verden flere album med pubertal garasjerock med småsinna jenter på vokal? Åjadda. I hvertfall når de er så morsomme som Be your own pet. Be your own pet kommer fra Nashville, Tennessee. De ga ut debutalbumet sitt i 2006 og kommer nå med oppfølgeren Get Awkward. De spiller pønkrock med kætsjy pop-feel. Veldig lett å bli hekta på og veldig dansbart. De legger ut på turne i disse dager, men kommer desverre ikke innom Norge. De spiller to konserter i Sverige, men jeg lurer på om jeg ikke må stå over og heller håpe at de setter Oslo på turnelista neste gang.

Jeg har ikke fått hørt gjennom hele det nye albumet, men utifra de låtene jeg har hørt virker det svært lovende. Jeg syntes det første albumet hadde en del kule låter, men at det ble litt ensformig i lengden. Fra det lille jeg har hørt nå virker det som om de har utviklet seg i en positiv retning med et litt mer variert uttrykk. De kan minne litt om The Gossip i stil for de av dere som måtte ha et forhold til dem (og hvis du ikke har hørt Gossip bør du gå og gjøre det nå). Jeg fant ikke noen video til låtene fra det nye albumet så jeg legger ut en fra det forrige. Låta er Adventure og videoen er veldig søt og utrykker godt det litt naive, men rocka utrykket til Be your own pet. (Eller er hele den greia med å kle seg i dyrekostyme for å vise at man er litt kræzy på en søt måte litt oppbrukt? Jeg vet ikke jeg ass. Tror jeg velger å fortsatt synes at det er litt søtt).

About Rullerusk

Rullerusk er bibliotekar, litteraturviter, tegneserienerd og skravlebøtte. Vis alle innlegg av Rullerusk

Legg igjen en kommentar

