Navn, forveksling og jubel

Da jeg skrev «Borgeeees!!! <3″ i statusfeltet mitt på facebook i går var det to grupper med folk som trykket på «like»; fotballmenneskene og litteraturmenneskene. Det tok meg litt tid før jeg skjønte greia, men så forstod jeg at litteraturmenneskene trodde jeg mente Jorge Luis Borges, argentisk forfatter.

Men jeg snakket selvsagt om Celso Borges fra Costa Rica, toppscorer og årets spiller i Fredrikstad Fotballklubb. I går kveld scoret han tre mål i den siste kvalik-kampen mot Hønefoss, og sørget for at FFK rykket opp med stil.

Jorge Luis Borges er på den lange lista over forfattere jeg har dårlig samvittighet for å ikke ha lest. Men foreløpig pakker jeg lesesamvittigheten min bort, og konsentrerer meg om å juble over at til neste år er mitt kjære FFK tilbake i eliteserien. Det er også nabo og erkerival  Sarpsborg, så alt tyder på en meget spennende sesong. Plutselig gleder jeg meg veldig til våren, og det er ikke bare på grunn av kulda som har satt inn.

Til våren får jeg kanskje lest noe Borges også. :)

Borges 1:

Borges 2:

Om Rullerusk

Rullerusk er bibliotekar, litteraturviter, tegneserienerd og skravlebøtte. Vis alle innlegg av Rullerusk

Legg igjen en kommentar

Følg med

Få nye innlegg levert til din innboks.

Bli med 283 andre følgere

